Archivado en

Celebración do día da Visibilidade Bisexual

A bisexualidade existe

Nesta sociedade binaria onde vivimos, onde parece que todo é branco ou negro, ben ou mal, dentro ou fóra, homosexual ou heterosexual. ..parece que non caben máis opcións, pero en realidade todos somos conscientes de que si as hai, de que se existen máis opcións, matices, cores, opinións ...e dentro destas opcións, tamén están as sexuais, unha gran parte da sociedade considera que se non es heterosexual deber ser homosexual, e que se non es homosexual é porque es heterosexual.

Segue

Este artículo se publicó originalmente en GALICIA (Federación de Galicia) ,

Segundo algúns estudos, as tendencias sexuais van desde unha franxa de heterosexualidad pura a homosexualidade pura. E que quere dicir isto? Pois que só o que nunca tivo relacións, nin fantaseou ou imaxinou relacións co mesmo ou distinto xénero, estará neses extremos. Con todo, a gran maioría das políticas sólidas e iniciativas para a inclusión e visibilización son destinadas aos colectivos de gais e lesbianas, excluíndo ao colectivo bisexual.

Pero os bisexuais non son invisibles, son persoas que manteñen relacións afectivas e sexuais de forma indistinta con homes ou mulleres. Son capaces de gozar e amar sen a importancia excesiva duns xenitais determinados.

Pero a realidade é que segue sendo un colectivo que sofre un gran rexeitamento, xa que esta capacidade de involucrarse emocional e sexualmente con ambos os xéneros, sumado á falta de comprensión e coñecemento da bisexualidad, suscita unha dobre discriminación, tanto por persoas heterosexuais como por homosexuais.

É moi difícil para as persoas bisexuais vivir fose do armario, xa que son cuestionados constantemente e senten que teñen que justificarse ou contar as súas historias, e ao mesmo tempo ouvir que se equivocan e que non poden ser o que son. É estresante, non importa o que sintan, teñen que elixir. E as preguntas, non son sobre todos os aspectos da bisexualidade, céntranse só na práctica sexual no canto da orientación, porque a xente pensa que a bisexualidade non é tan seria como a homosexualidade ou a heterosexualidad, coma se se tratase dunha moda ou unha perversión, tachándoos de "viciosos ou viciosas".

Pero non podemos tachar de homofobia a maioría destes rexeitamentos, senón que eu considéroo estreiteza de miras, pensamos en código binario, como se adoita dicir.... "carne ou peixe", pero temos que ter claro que ten que ser tratada como tal, e confrontada como tal, xa que a sensación na persoa que a sofre é a mesma, rexeitamento pola súa orientación sexual.

Respecto ao ámbito laboral, o colectivo quéixase dos prexuízos e dos estereotipos da bisexualidade, e que os seus compañeiros a miúdo retratábanos como indignos de confianza, indecisos ou problemáticos. Estas actitudes derívanse do feito de que as persoas bisexuais non poden ser encasilladas, o que fai que o resto dos compañeiros non sintan seguridade ao seu lado.

Estes estereotipos sobre as persoas bisexuais, fan que se lles acuse de incertos, indecisos e mesmo inestables. Estes pensamentos carrexan actitudes acordes, rexeitando a estes compañeiros e compañeiras, dificultando a súa día a día no traballo, e mesmo bloqueando as súas carreiras profesionais impedíndolles acceder a un ascenso.

É por este motivo, por medo a esta discriminación, que non poden falar abertamente da súa vida, encerrándose no armario, finxindo ser quen non son, coa tensión que isto carrexa. Quedar dentro do armario evitando falar da súa vida afectiva, tamén xera desconfianza entre os compañeiros, polo que non é unha opción moito mellor. A mentira acaba sendo a menos mala das eleccións, con todo o que pode carrexar esta alternativa, xa que se se descobre, as consecuencias poden ser emocionalmente máis duras.

Os resultados de enquisas de satisfacción laboral, con visión de diversidade, realizados en varias empresas, revelan que o persoal bisexual atópase entre os grupos menos satisfeitos. Nalgunhas empresas fixéronse grupos focais para analizar estes resultados, e puxéronse en marcha iniciativas e estratexias de inclusión específicas, en lugar de tratar a diversidade sexual da poboación como grupos homoxéneos.

Necesítase visibilizar modelos de homes e mulleres bisexuais, que promovan a normalización do colectivo, alentando así ao resto a poder vivir a súa sexualidade sen complexos nin medos, podendo así entre todos e todas ofrecer apoio e orientación.

Lucía Trenor López