Arquivado en Comunicados, Negociacion Colectiva

Decathlon amenaça de bloquejar el conveni d'empresa si els sindicats no accepten les seves propostes

Des del 25 de gener d'aquest any, sindicats i empresa estem negociant el nou conveni de Decathlon Espanya. Les propostes i les situacions que en quatre mesos s'han donat han sigut diverses. A dia d'avui, ens trobem amb una empresa que pretén seguir obtenint beneficis extraordinaris a costa dels seus treballadors i treballadores.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Gràcies a la darrera reforma laboral, avui hi ha molts convenis col·lectius que estan bloquejats i amb un seriós risc de desaparèixer (fet que duria la majoria dels treballadors i treballadores d?aquests sectors a reduir brutalment les seves condicions), però hi ha empreses amb conveni propi, com ara Decathlon, que segueixen tenint alts beneficis i juguen a amenaçar els seus treballadors i treballadores d?aplicar convenis molt pitjors o, directament, l?Estatut dels treballadors, si no accedim a rebaixar-nos els drets laborals.

El cas d'aquesta empresa és encara més cínic, i és que l'empresa diu que aposta clarament per mantenir el conveni propi, però pretén fer-ho a costa de reduir bruscament les condicions als seus treballadors i treballadores i sense presentar cap tipus de dada econòmica que documenti racionalment les seves intencions als membres de la mesa de negociació i reconeixent de manera oberta que estan en expansió i obtenint beneficis.

Decathlon proposa el no-pagament dels complements per festius a les noves incorporacions i aplicar una doble escala salarial sobre el ja pobre sou de 7,23 ?/hora. Sota la màscara d?empresa preocupada per l'atur juvenil s'amaga una empresa amb zero consideració pel jovent del nostre país, ja que pretenen precaritzar encara més la nostra situació. Ni ofereixen feina estable ni sous dignes.

És inacceptable que empreses que tenen beneficis pretenguin aprofitar la conjuntura per reduir les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores. Ho fan amb tot el cinisme i sense cap tipus de complex, al·legant que, en una situació de crisi, els beneficis són el que menys importa i que el que cal tenir en compte és la situació general. Són les mateixes empreses que, fa molt de temps, s'aprofiten de l'absència de regulació laboral i de les baixes condicions que tenen altres països per produir els seus productes allà. El que pretenen alguns directius és vendre els productes aquí amb preus europeus amb les "condicions" que tenen en països sense cap tipus de regulació laboral. És clar que, amb aquest modus operandi, el marge de benefici és ampli.

Els treballadors i treballadores de Decathlon estem organitzats, però amb la posició actual de l'empresa no n'hi ha prou. Necessitem el suport de tothom per aconseguir unes condicions millorades no només per als qui hi treballem a dia d'avui, sinó per als qui entraran en un futur. El dia 23 de maig cal que molts i moltes sortim al carrer per exigir el desbloqueig de tots els convenis.

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos