Archivado en Comunicados, Divulgacion

Contra la precarietat laboral a Eurest Colectividades, SL, de Girona

Denúncia de CCOO i UGT a la Inspecció de Treball

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Adjuntem un comunicat del Comitè d'Empresa d'Eurest Colectividades, SL, de Girona:

Eurest Colectividades, SL, és una empresa de càtering escolar que dóna servei a unes 100 escoles, llars, residències de les comarques de Girona, amb més de 222 treballadors i treballadores.

A l'inici del curs escolar 2013-2014, l'empresa ha fet una reducció de les jornades laborals als seus treballadors/es, de manera unilateral i sense cap avís previ als afectats, ni als delegats sindicals de CCOO i UGT, components de l'actual comitè d'empresa, com a únic òrgan representatiu dels treballadors i treballadores.

Totes les modificacions de la precarietat laboral a Eurest Girona s'han fet amb "nocturnitat i traïdoria", sense respectar els avisos legals de 15 dies als seus treballadors/es ni oferir formes voluntàries de fer aquetss canvis, que considerem abusius.

Amb aquest fet, Eurest demostra que ni tan sols aplica la reforma laboral, que critiquem i contra la qual ens posicionem, i aplica la seva pròpia reforma laboral tercermundista i esclavista, ja que tots els canvis circumstancials (reducció de jornades, canvis de llocs de treball, mobilitat geogràfica, etc.) es fan amb telèfon i d'avui per demà, sense cap respecte per als drets fonamentals dels seus treballadors, considerant- los així com si fossin esclaus, en horaris, temps i forma, de la pròpia empresa.

Preveiem, en el fons d'aquestes decisions unilaterals, la idea que Eurest vol acomiadar la gent antiga de la seva plantilla i s'inventa aquests canvis circumstancials abusius com un conjunt de mesures de pressió o assetjament laboral (mobbing) perquè la gent plegui de l'empresa i marxin per pròpia voluntat.

Per nosaltres, la direcció de l'empresa a Girona està fent un expedient de regulació d'ocupació (ERO) encobert, sense cap avís al Departament de Treball de la Generalitat ni a la Inspecció de Treball, ni cap consens ni informació als representants legals de la plantilla de treballadors/es.

És per tot això, que des del comitè d'empresa:

-Fem una crida a la solidaritat de totes les AMPES i consells escolars en defensa no solament dels drets laborals sinó de la qualitat del servei de menjadors dels infants.

-Reclamem que es doni suport a la voluntat dels treballadors/es de mantenir un servei de menjador de qualitat per a tots els infants de les comarques gironines i un treball digne a tot el personal d'Eurest, considerant que les mesures preses per l'empresa posen en un greu risc l'estabilitat a l'empresa i la qualitat del servei.

-Responsabilitzem la direcció de l'empresa de Girona de la mala gestió i la pèrdua de centres.

-Volem informar que davant la poca sensibilitat, nul·la informació i diàleg, el comitè d'empresa hem denunciat a la Inspecció de Treball els seus abusos i restem a l'espera dels seus informes, les seves resolucions i les sancions.

-Els treballadors/es dels menjadors escolars "també Som Escola", i per això donem suport a la comunitat educativa en totes les seves decisions i en especial a la propera vaga del 24 de octubre del 2013 per la qualitat de l'educació del seu personal laboral.

-El comitè d'empresa participarà a la marxa educativa de la vaga per reclamar els seus drets laborals en contra de la precarietat laboral d'Eurest Colectividades, SL.