Arquivado en Comunicados, Negociacion Colectiva

Mobilitzacions i vaga al sector del comerç del tèxtil de Barcelona

La patronal no accepta la proposta de mediació del Tribunal Laboral de Catalunya i trenca les negociacions

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Segons informa la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme (FECOHT) de CCOO de Catalunya, ahir dilluns, 11 de novembre de 2013, era l'últim dia per comunicar al Tribunal Laboral de Catalunya si les parts que negociem el Conveni sectorial del comerç del tèxtil de Barcelona acceptàvem, o no, la proposta de mediació que ens va fer el Tribunal Laboral de Catalunya.

Tant CCOO com UGT havíem mostrat la nostra conformitat a la proposta mediadora per poder donar per finalitzat un llarg procés de negociació que ha transcorregut per tot l'any 2012 i el que portem del 2013. Però el Gremi del Comerç del Tèxtil de Barcelona (patronal) ha comunicat que no accepta aquesta proposta.

D'aquesta manera, entenem que la patronal persegueix l'objectiu que el conveni col?lectiu perdi la seva vigència el proper dia 31 de desembre de 2013 per poder precaritzar les condicions de treball d'un sector ja de per si precàries: salari, jornada, permisos retribuïts, etc.

Cortefiel, Furest, Venca, Mango, Desigual, Zara, HM... són algunes de les empreses afectades per aquest Conveni, encara que no totes participen directament en la negociació.

Davant aquesta situació i en vista de que moltes empreses estan pensant a deixar d'aplicar el Conveni a la fi d'any, no ens queda una altra alternativa que convocar mobilitzacions els propers dies 22 i 29 de novembre i vaga per als propers dies 6 i 8 de desembre, podent afectar també als dies 15 i 22 de desembre.

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos