Archivado en Comunicados, Divulgacion

Celebrat el Consell federal de Fecoht

El pasat 19 de novembre s'ha celebrat el consell federal de la Fecoht, màxim òrgan d'adreça entre congressos a Madrid

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

En el dia d'avui, 19 de novembre s'ha celebrat el consell federal de  la Fecoht, màxim òrgan d'adreça entre congressos, a l'escola sindical Muñiz Zapico de Madrid, al qual han assistit 70 consellers de tots els territoris, va assistir-hi com a convidat Ramón Górriz, secretari d'Acció Sindical de la Confederació Sindical de CCOO. En el Consell, Javier González, secretari general, presentà el seu informe en el qual analitzà la situació econòmica general i els sectors vinculats a Fecoht.

En la seva anàlisi González parlà que ?aquest Govern ha fet totes les reformes possibles, ha atacat les pensions, retallades en les prestacions, deflació, però segueix persistint en més reformes, i possiblement Europa entri en recessió, però ells continuen atacant els drets dels ciutadans de forma indiscriminada?.

?En la negociació col·lectiva hem de recordar el 7 de juliol com a data important quan van expirar molts convenis i queda una altra data, 31 de desembre, quan n'expiren encara més, un atac de les patronals que han eliminat incomoditats per fer el que vulguin abans que negociar?. Javier González va recordar que ?encara han quedat 40 convenis en comerç sense signar, 3 en hostaleria i aturat el conveni de Paradores; en el 2013 hem tingut pujada del 0,50 % davant l'1,50 del 2012 i ens espera un nou intent de les patronals per trencar els àmbits de l'hostaleria?.

Les petites empreses dels nostres sectors són les que més quantitat d'ERO han sofert, augment de la morositat que n'ha portat a tancar moltes, tenim ja 39 mesos seguits de caiguda del consum, ?això fa que els empresaris ajustin les plantilles per seguir augmentant els beneficis?, González assegurà que ?el llindar de la pobresa s'està acarnissant fins i tot amb treballadors en actiu?.

Per a González aquest 2013 ha estat ?un any de contradiccions, el millor any turístic, més pernoctacions, més turistes, però molta menys ocupació, per descomptat precària, pitjors formes de contractació, més frau, menys inspeccions, una perillosa línia d'actuació empresarial sense perspectives per aconseguir major marge de negociació?.

Per finalitzar González animà a participar en les manifestacions que se celebraran a tot l'Estat els dies 23 i 24 de novembre contra el decret de pensions, per defensar el que és públic i per dir que seguim en contra de les retallades i en contra de les polítiques neoliberals i perquè no ens culpabilitzin a nosaltres d'aquesta crisi.