Archivado en Comunicados, Condiciones de trabajo

El Departament de Justícia no subroga 8 treballadors

De l'empresa que oferia el servei d'alimentació del Centre Penitenciari de Joves de la Roca i els deixa al carrer.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

L?Administració pública va comunicar als 8 treballadors de SERHS FOOD AREA dedicats al servei d?alimentació del Centre Penitenciari de Joves de la Roca que a partir de l?1 d?abril finalitzaven el seus serveis a la presó. El gerent de l?empresa els va comunicar que era el CIRE (empresa pública per a la reinserció laboral dels interns) qui es feia càrrec del servei.

CCOO entén que en aquest cas s?està fent una subrogació i que l?Administració pública s?ha de fer càrrec dels 8 treballadors, segons recull l'article 56 de l'ALEH (acord laboral del sector de l?hostaleria) i l?article 62 del Conveni col·lectiu d'empreses de col·lectivitats de Catalunya. També cal tenir en compte que, l'any 2012, al centre Ponent de Lleida i, l'any 2013, al de Dones de Barcelona es van arribar a acords entre l'empresa i el CIRE per subrogar els treballadors. CCOO no entén que en aquest cas es deixi els 8 treballadors al carrer amb demandes i sense poder cobrar l'atur mentre un jutge decideix què cal fer.

CCOO alerta que les diferents presons de Catalunya volen convertir els serveis d'alimentació dels centres penitenciaris en tallers de reinserció. Actualment són 8 treballadors, però demà poden ser més de 50 els que poden acabar al carrer. CCOO també entén que es vulgui reinserir laboralment les persones privades de llibertat, però l?Administració pública ha de tenir en compte els treballadors que queden al carrer i sense cobrar l'atur.

Artículos más leídos hoy

Infórmate