Archivado en Comunicados, Negociacion Colectiva, Salario

Comunicat

EL NIVELL XIII.

L聮actual conveni col聲lectiu va transformar les categories en nivells professionals, agrupant algunes categories en un sol nivell i creant nivells nous sense correspond猫ncia amb cap categoria. 脡s el cas del nou Nivell XIII, amb un salari precari per sota de l聮anterior Auxiliar C.

Molts companys ens han preguntat com 茅s que els sindicats firmants del conveni van acceptar la creaci贸 d聮aquest Nivell, que empitjora les condicions del empleats de recent incorporaci贸. Segurament no ho entenen perqu猫 treballen a Caixa Sabadell.

No es pot oblidar l聮anterior situaci贸 de conveni en que hi havia un decalatge de les pagues durant els tres primers anys pels Auxiliars C. 脡s a dir, si b茅 el salari de la categoria d聮entrada era m茅s alt, el cert 茅s que ning煤 el percebia, ja que el primer any la remuneraci贸 era equivalent a 16 pagues sobre les 18,5 del salari de conveni, el segon any 17 i el tercer any 18. Al quart any es passava a auxiliar B i, per tant, ning煤 arribava a percebre el salari publicat al conveni.

El resultat final 茅s que el salari dels tres primers anys en conjunt, 茅s ara superior amb el nou sistema, que amb l聮anterior.

El que succeeix 茅s que a Caixa Sabadell, fruit del pacte de promoci贸 del 2001 vam aconseguir eliminar aquest decalatge, i els auxiliars C que entraven a la nostra Caixa ja cobraven les 18,5 pagues des del primer any. Per aix貌 no s聮ent茅n la aplicaci贸 d聮aquest Nivell a la nostra entitat, ja que ha significat una p猫rdua de salari pels treballadors de nova incorporaci贸.

El Nivell XIII per貌, va ser la primera premissa que la Direcci贸 va posar quan vam comen莽ar a negociar la transposici贸 de categories per nivells. Malgrat no ens agradava la q眉esti贸, fent les consultes pertinents al Sindicat, ens van informar que com aquest Nivell estava contemplat al conveni, no es podia prohibir la seva utilitzaci贸 a la nostra Caixa, si b茅 no tenia cap sentit que si Caixa Sabadell ja havia fet un pas endavant ara el torn茅s a fer enrera. El resultat final ja el coneixeu.

LA SITUACI脫 ACTUAL

Fins a la signatura del pacte de promoci贸 l聮any 2001, Caixa Sabadell patia un nombre significatiu de baixes volunt脿ries per part d聮empleats joves de la plantilla fixa, que trobaven una altra feina, tot sovint a la compet猫ncia, on tenien millor remuneraci贸 i perspectives de futur.

Despr茅s de la signatura del pacte de promoci贸 i l聮eliminaci贸 del decalatge de les pagues pels auxiliars C, aquesta fuita de treballadors va decaure dr脿sticament, perqu猫 es va produir una millora salarial i , sobretot, una perspectiva de promoci贸 professional.

Ara b茅, sembla que el passat torna a repetir-se ja que, en els quatre primers mesos de 2005 s聮han produ茂t el 60% de les baixes volunt脿ries que es van produir en tot l聮any 2004, precisament coincidint amb la implantaci贸 de la utilitzaci贸 del nivell XIII per part de Caixa. Aquest fet no ens ha de sorprendre si tenim en compte que s聮est脿 oferint un salari de 739 euros bruts mensuals a una persona que, com a m铆nim, ha de ser diplomada en alguna carrera del nostre 脿mbit. A m茅s ha de fer la formaci贸 (a la tarda), despla莽aments, reunions i objectius comercials.

Est脿 clar que avui en dia, amb oferir un lloc de treball indefinit no hi ha prou. Si volem que els bons professionals vinguin a Caixa Sabadell, s聮ha d聮oferir quelcom m茅s, i el nivell XIII no ho 茅s.

Sabadell a 30 de maig de 2005.

CC.OO. 30 ANYS TREBALLANT PER A TU