Archivado en Comunicats

Segregaci贸 SPA de les MATEPSS

Criteris de negociaci贸 de CCOO

El consell Confederal de CC.OO. del 19 d'octubre, va aprovar una resoluci贸 sobre els criteris de negociaci贸 del Reial Decret pel qual es regulen les activitats de les Mutuas d'Accidents de Treball i malalties professionals de la seguretat social com a servei de prevenci贸 ali猫.

SECCION SINDICAL FRATERNIDAD MUPRESPA

VISITANOS SI QUIERES ESTAR INFORMADO

www.comfia.net/fraternidad

CC.OO. considera que tenint en compte l'establert en la Llei de Prevenci贸 de Riscs Laborals quant a l'activitat preventiva de les Mutuas d'Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social, davant de la necessitat d'establir les millors condicions per a la segregaci贸 de l'activitat que realitzen actualment les esmentades entitats com a Servei de Prevenci贸 Ali猫 i, amb l'objectiu de refor莽ar el pes del sistema p煤blic en aquesta activitat proposa traslladar a la Direcci贸 General d'Ordenaci贸 les l铆nies generals en les quals ha de basar-se l'esmentada segregaci贸.

Per a CC.OO. la segregaci贸 es realitzar脿 mitjan莽ant la constituci贸 d'entitats especialitzades, sense 脿nim de lucre, dotades d'un ESTATUT ESPEC脥FIC, que contindr脿 els seg眉ents punts b脿sics:

- Els 脪rgans|Orgues de Direcci贸|Adre莽a de les Societats de Prevenci贸 resultants han de comptar amb participaci贸 sindical en la mateixa proporci贸 que la participaci贸 empresarial.
- Les esmentades Societats han d'estar sotmeses al control financer per part de la Intervenci贸 General de la Seguretat Social i al Tribunal de Comptes.
- Es possibilitar脿 que les Societats de Prevenci贸 puguin estar constitu茂des a partir de l'aportaci贸 d'una o diverses Mutuas; pensant a facilitar la constituci贸 de Societats d'aquest tipus a Mutuas de petit i mitjana mida que poguessin tenir dificultats per fer-ho en solitari.
- Aquelles MATEPSS que superin una determinada mida es veuran obligades a crear per si soles una Societat de Prevenci贸.
- El Patrimoni Hist貌ric destinat a aquestes Societats de Prevenci贸 ha d'estar afectat estrictament a la fi social de l'entitat. Els excedents resultants es destinaran a la constituci贸 de les reserves que normativamente es determinin.
- La transmissi贸 de la participaci贸 d'una Mutua en una Societat de Prevenci贸, o la cessi贸 de cartera, nom茅s podr脿 realitzar-se a una altra Societat de Prevenci贸, per decisi贸 de l'貌rgan|orgue social competent i pr猫via autoritzaci贸 de l'Administraci贸.
- La forma jur铆dica elegida per a aquestes Societats de Prevenci贸 ser脿 concorde amb aquests principis.

. S'ha d'establir un per铆ode transitori suficient que podr铆em estimar en uns 18 mesos per adequar-se al regulat pel Reial Decret.

. ACTUALITZACI脫 Y MILLORA DELS CRITERIS D'ACREDITACI脫 DELS SPA basats en la qualitat dels serveis prestats i introducci贸 de mecanismes de control peri貌dics per part de l'Administraci贸 que garanteixin el manteniment del compliment de tals criteris.

. La segregaci贸 dels recursos humans es realitzar脿 mitjan莽ant acord entre la representaci贸 empresarial i els Sindicats m茅s representatius que es plasmi en el corresponent protocol de segregaci贸 i que reculli les condicions laborals i d'ocupaci贸|煤s de l'entitat resultant.

. Per garantir que la compet猫ncia entre els diferents Serveis de Prevenci贸, tant privats com els derivats d'aquest proc茅s de segregaci贸, es regeixi per criteris de qualitat, i en consideraci贸 a l'inter猫s leg铆tim dels treballadors en la defensa de la seva salut i seguretat en el treball|feina, s'han d'introduir els canvis normatius necessaris perqu猫 l'elecci贸 de Servei de Prevenci贸 en cada empresa es faci a trav茅s d'acord entre ocupador|patr贸 i els representants legals dels treballadors.

Octubre 2004