Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Banc Sabadell sap que difícilment pot haver millorat el clima laboral quan no ha aplicat les mesures correctores

Enquesta de clima laboral

19 09 2008 Som conscients que tenim cada vegada més problemes per desenvolupar la nostra tasca diària: plantilles justes; absències que no es supleixen; tasques per a les quals no hem rebut la formació prèvia... COMFIA-CCOO pensem que és important fer saber al banc allò que els treballadors pensem, ben al contrari només ens portaria a deteriorar encara més la nostra situació actual. (PDF: Cat)

Antecedents

Aquesta √©s la tercera enquesta de clima que fa l¬íempresa als seus empleats i empleades en els cinc √ļltims anys.

Malgrat les reticències de les persones enquestades que sempre manifesten els seus dubtes sobre la confidencialitat de l’enquesta, els resultats de l’enquesta de l’any 2006 van mostrar un increment del descontentament general de la plantilla quant al reconeixement i la implicació amb els objectius empresarials i, sobretot, una càrrega mental important per l’increment de les càrregues de treball i/o la manca d’organització i les eines adequades.

En el temps que ha transcorregut des d¬íaquella √ļltima enquesta, les ¬ďsolucions¬Ē aplicades a aquells problemes detectats s√≥n, entre altres, la reducci√≥ de plantilla, la gradual extinci√≥ dels equips de supl√®ncies, els reajustaments sistem√†tics dels temps assignats a les tasques en l¬íADM1¬Ö

La solució és que el banc repeteixi la pregunta fins que rebi la resposta pretesa?

Nosaltres ens preguntem si nom√©s contracten amb Towers Perrin la realitzaci√≥ de l¬íenquesta, per√≤ no les propostes de soluci√≥ als problemes que es detecten. Podr√≠em arribar a pensar, tenint en compte el qu√® ha passat fins ara, que tot plegat √©s √ļnicament d¬íuna q√ľesti√≥ d¬íimatge, per exemple per a temes com la responsabilitat social corporativa. La veritat √©s que si es tractava de con√®ixer el ¬ęclima¬Ľ sociolaboral, ja ho vam deixar clar la majoria de les representacions sindicals el 5 de juny: ¬ęEns cremen en el treball, ens congelen el salari¬Ľ, no s√≥n aquestes ¬ętemperatures¬Ľ suficientment extremes?

Som conscients que tenim cada vegada m√©s problemes per desenvolupar la nostra tasca di√†ria: plantilles justes; abs√®ncies que no es supleixen; tasques per a les quals no hem rebut la formaci√≥ pr√®via; assist√®ncia telef√≤nica que, en molts casos, despr√©s de llargues esperes es salden amb respostes equivocades (m√©s de 25.000 consultes mensuals donen una idea del nivell de formaci√≥ de la plantilla); eines de treball modernes, per√≤ que, en gran mesura, estan col¬∑locades sense el m√©s m√≠nim criteri ergon√≤mic ni la formaci√≥ pr√®via necess√†ria; objectius comercials que no es poden complir; campanyes solapades; prolongaci√≥ de jornades; ABSORCIONS I CONGELACIONS SALARIALS, i tantes altres coses m√©s que tothom pateix... Per trobar-nos finalment amb preguntes/afirmacions com: ¬ęEm consta que a Banc Sabadell s'han treballat plans d'acci√≥ a partir de l'enquesta anterior.¬Ľ Demanem una mica m√©s de serietat i una mica menys de cinisme.

No n’hi ha prou amb saber, cal també aplicar-ho; no n’hi ha prou amb voler, cal també fer-ho (Goethe)

Amb tot, COMFIA-CCOO pensem que és important fer saber al banc allò que els treballadors pensem, ben al contrari només ens portaria a deteriorar encara més la nostra situació actual.

Banc Sabadell sap que difícilment pot haver millorat el clima laboral quan no ha aplicat les mesures. No obstant això, està bé que ho constatin una altra vegada. Esperem que serveixi de veritat per millorar el clima laboral i no sigui només un tràmit per obtenir premis i qualificacions, com la inclusió en l’índex borsari FTSE4good.

Setembre de 2008