Archivado en Comunicats, socio economic

Que no t'expliquin CONTES (II)

On 茅s el llop?

La jornada continuada no tan sols es mant茅, sin贸 que ens apropem al 50% de tardes de dijous festa i als 26 dies de vacances:

Els anys 80, CCOO ens vam guanyar el sobrenom 聳 una mica ir貌nic- del 聯sindicat dels dissabtes festa聰. Quan l聮any 1990 ens vam convertir en el sindicat majoritari, fam fer honor a aquest sobrenom amb la firma del 聯Conveni dels dissabtes Festa聰 de 1992. Des d聮aleshores, la majoria sindical de CCOO ha perm猫s avan莽ar fins pr脿cticament la meitat de tardes de dijous festa i 26 dies de descans, a m茅s de ser els impulsors de la jornada de 35 hores a diverses caixes. I, des d聮aleshores no hi ha hagut un sol dia que el segon sindicat del sector no hagi intentat guanyar cr猫dit a base d聮insinuar que volem fer mal a una jornada que nosaltres 聯v脿rem portar al mon聰 fa 15 anys i que hem 聯criat聰 des d聮aleshores.

Justament el contrari, el Conveni suposa garanties de no desregulaci贸 de la jornada:

Davant els riscos d聮implantaci贸 discrecional de jornades singulars, s聮obliga a l聮acord amb m茅s del 50% de la representaci贸 sindical a cada caixa en dos sup貌sits:

-          Oficines d聮empreses, sup貌sit que malgrat no estar previst en el Conveni ja fa anys que es va implantar unilateralment a algunes caixes.

Oficines en grans centres comercials, assimilant les situades a grans pol铆gons o a l聮exterior dels grans centres 聳 per no poder estar en el seu interior

Amb aquestes disposicions es garanteix que les caixes renunci茂n a temptacions unilaterals i obliga aquelles que vulguin establir algun d聮aquests sup貌sits (que com el seu mateix nom indica, s贸n singulars, 茅s a dir excepcionals) a acordar amb la majoria sindical tant la seva hipot猫tica obertura com les condicions laborals