Archivado en Noticias

Informatiu especial per a persones treballadores amb contracte fix discontinu i de temporada

Acord renovació ERTEs i mesures protecció desocupació (ASDE V – RDL 11/2021)

El passat dia 26, el govern i els agents socials van aconseguir el V Acord Social en Defensa de l'Ocupació (regulat en l'RDL 11/2021), i que contempla la renovació de les mesures de protecció de les persones treballadores fins al pròxim 30-9-2021.

A més d'aquesta pròrroga dels mecanismes de protecció, l'Acord també contempla noves obligacions per a les empreses amb persones treballadores amb contracte fix discontinu, que passem a resumir-te a continuació:

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

pdf print pmail

Obligació d'incorporar al treball o incloure en ERTO a les persones treballadores amb contracte fix discontinu durant el seu període teòric de crida:

L'Acord estableix noves obligacions per a les empreses, reclamades per CCOO des de l'esclat de la pandèmia: hauran d'incorporar al treball a les persones amb contracte fix discontinu, durant el període teòric de crida que els corresponga, si el mateix està comprés entre el 1/06 i el 30/09 d'enguany.

Si l'empresa no pot donar ocupació efectiva a aquestes persones, a conseqüència de la restriccions o mesures de contenció originades per la pandèmia, estaran obligades a incorporar-les als ERTOs Covid que tinguen vigents o que sol·liciten, amb el que s'eviten situacions en les quals les persones d'aquest col·lectiu es quedaven en uns “llimbs” sense estar incorporades al seu treball ni protegides per l'ERTO de la seua empresa.

Important: Les empreses tenen 15 dies per a sol·licitar la incorporació d'aquestes persones a l'ERTO que tinguen en vigor o que sol·licite, si no ho havien fet prèviament.

Per a determinar el període teòric de crida, dins d'aquests 4 mesos, que correspon a cada treballador/a, es pren com a referència el temps treballat entre el 1/6/19 i el 30/6/19, o el mateix període de 2020 si van ser contractats després.Mesures de protecció a les persones treballadores fixes discontínues:

Es renoven fins al 30/9/2021 les mesures extraordinàries de protecció de les persones treballadores fixes discontínues, que es resumeixen:

• Període que siguen incloses en ERTO entre 1/6/21 i 30/9/21:
  • - Tindran dret a prestació per desocupació encara que manquen de cotitzacions suficients, calculada amb el 70% de la base reguladora.
  • - El període de la prestació no computa per a generar dret a prestacions futures de desocupació generades durant aquest any.
  • Període que no siguen inclosos en ERTO ni tinguen activitat entre 1/6/21 i 30/9/21:
  • -Sobre la base del redactat de la Disposició Addicional 3a del RDL, entenem que tindran dret a la prestació extraordinària de l'art. 9 RDL 30/2020:
  • -En els dies entre el 1/6 i el 30/9 que no coincidisquen amb període teòric de crida (és a dir, que no estiguen treballant o inclosos en ERTO).
  • - Durant les “interrupcions ordinàries d'activitat” en els casos que hi haja incorporació efectiva.
  • - En les altres situacions no regulades en aquesta Disposició Addicional.

Et recomanem expressament que sol·licites més informació i assessorament a través de les teues delegades i delegats de CCOO, contactant amb la seu de la teua Comunitat Autònoma o província (https://www.ccoo-servicios.es/oficinas.html) o mitjançant correu a Contacta

Important: Si eres una persona treballadora amb contracte fix discontinu que vas tindre tot o part del teu període d'activitat dins dels mesos entre el 1/6/2019 a 30/9/2019, i no eres objecte de crida en la data que vas començar a tindre activitat en 2019, bé per a treballar o per a incloure't en ERTO, et recomanem especialment que contactes amb la seu de CCOO Serveis per a analitzar les possibles actuacions jurídiques abans que es complisca el termini de 20 dies.

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más