Archivado en Legal, Jornada, Union Comarcal Lugo, Hostalar铆a

D煤as sentenzas en Paradores dan a raz贸n a CCOO en senllos conflitos colectivos

Paradores: Sentenzas sobre vacaci贸ns en Villalba e modificaci贸n de quendas a persoal do departamento de pisos en Monforte

Parador Vilalba
D煤as sentenzas en Paradores dan a raz贸n a CCOO en senllos conflitos colectivos, un no Parador de Vilalba sobre fixaci贸n de vacaci贸ns por peche temporal do Parador e o outro no Parador de Monforte por modificaci贸n de quendas ao persoal do departamento de pisos.

No caso de Vilalba reclam谩base que na imposici贸n por parte da empresa das vacaci贸ns 2018 por peche do Parador non se negociou coa representaci贸n dos traballadores de boa fe, non se solicitou informe previo do Comit茅 de Empresa e alterouse de forma substancial o sistema de vacaci贸ns que vi帽a establecendo regularmente.

A xu铆z basea a s煤a sentenza na falta de informe previo do Comit茅 de Empresa (Requisito imprescindible segundo sentenza do TS) e en que se modificou o sistema para a negociaci贸n das vacaci贸ns que vi帽a utilizando nos 煤ltimos anos sen aplicar o establecido no artigo 41 do Estatuto dos Traballadores de modificaci贸n substancial de condici贸ns de traballo, ademais de non acreditarse causas t茅cnicas organizativas ou de produci贸n que xustificasen a medida.

A conclusi贸n final da xu铆z 茅 que declara nulos os calendarios de vacaci贸ns impostos pola empresa para o ano 2018 no Parador de Vilalba, establecendo a posibilidade de interpor recurso nun prazo de cinco d铆as.

No caso de Monforte o que se reclamou foi a modificaci贸n das quendas de traballo como modificaci贸n substancial das condici贸ns de traballo e que non se entregaron os calendarios xerais aos traballadores e traballadoras.

A cuesti贸n a debate foi que no departamento de pisos os meses de xu帽o e xullo de 2017 se modificou no calendario mensual a rotaci贸n dos descansos e se establece por primeira vez o descanso en luns e martes separado do fin de semana.

Entende a xu铆z que o que se produce no mes de xu帽o e xullo non 茅 un simple cambio na rotaci贸n, o que realmente hai 茅 unha modificaci贸n substancial de condici贸ns de traballo e por tanto a empresa ter铆a que aplicar o artigo 41 do Estatuto e xustificar a necesidade de tal modificaci贸n. Queda claro que o acordo do ERE no que respecta 谩 confecci贸n dos calendarios mensuais non lle permite 谩 empresa actuar con discrecionalidade.

Como decisi贸n final establece que a empresa deber谩 repor 谩s traballadoras afectadas do Parador de Monforte as condici贸ns de quendas e distribuci贸n de xornada que ti帽an antes de xu帽o de 2017. Tam茅n se establece a posibilidade de interpor recurso nun prazo de cinco d铆as.
A conclusi贸n final est谩 clara. S贸 tent谩ndoo podemos conseguir cambiar as cousas e o movemento dem贸strase andando, aos poucos pero firmemente. Nestes dous casos a unidade do persoal do Parador de Vilalba e do departamento de pisos do Parador de Monforte xunto coa axuda e o apoio de CCOO conseguiron cambiar as cousas e que a direcci贸n da empresa non poida aplicar unhas medidas que nos dous casos non estaban de ningunha das maneiras xustificadas.