Archivado en Comunicats
EL GARROT I LA PASTANAGA
Comunicat Caixa Tarragona
Mai no han estat bones les presses i lobscurantisme en les decisions comercials de qualsevol organització empresarial, i, en el cas concret que ens afecta: la nostra Caixa, ens trobem en aquesta circumstància.
Ens apliquen un model de vendes que en diuen carterització , basat en 2 normatives generals: una amb data 04-04-07 (modificada ja un cop) de 44 fulls i un altra de més recent amb data 08-01-08 de 14 fulls. Ambdues, molt feixugues de llegir i més encara dentendre. En cap cas, el model ha estat ni dialogat ni consensuat amb ningú. És dimplantació totalment unilateral: ells sho fan tot solets.
El manual que sestudia a les escoles superiors dempresarials diu que tot canvi en el model comercial duna empresa ha de tenir el màxim consens perquè doni bons resultats, i que aquest ha de ser implementat de manera que hi hagi temps perquè sigui interioritzat i assumit per tota lorganització; en cas contrari, està abocat, de sortida, al fracàs.
Doncs bé, a la nostra Caixa no es compleix cap daquests requisits i, a més a més, ens plantegen de sobte al mes de gener un nou sistema dincentius, com no podia ser duna altra manera de forma unilateral, ni dialogat ni consensuat amb cap instància de la plantilla. Per descomptat, sense coneixement per part de la representació laboral pertinent perquè pugui efectuar-ne el preceptiu dictamen.
És un sistema basat en lobscurantisme i la total subjectivitat, i, a sobre, fet amb presses, per fer signar a tota la plantilla uns fulls el contingut dels quals desconeixem i que comporten o poden comportar conseqüències en un futur.
Per què fins ara els objectius arribaven per llistat o fast mail i ara cal signar un paper?
Per què els incentius no són públics i transparents?
Hi ha empleats de 1a i de 2a? Només els oferiran a aquells que estan disposats a fer hores en detriment del marc general del Conveni?
Ens posaran una pastanaga davant que, a priori, ja saben que no es pot aconseguir?
Fins que no aclarim tots els extrems recomanem que no sesignin els fulls de canvi dincentius.
El manual que sestudia a les escoles superiors dempresarials diu que tot canvi en el model comercial duna empresa ha de tenir el màxim consens perquè doni bons resultats, i que aquest ha de ser implementat de manera que hi hagi temps perquè sigui interioritzat i assumit per tota lorganització; en cas contrari, està abocat, de sortida, al fracàs.
Doncs bé, a la nostra Caixa no es compleix cap daquests requisits i, a més a més, ens plantegen de sobte al mes de gener un nou sistema dincentius, com no podia ser duna altra manera de forma unilateral, ni dialogat ni consensuat amb cap instància de la plantilla. Per descomptat, sense coneixement per part de la representació laboral pertinent perquè pugui efectuar-ne el preceptiu dictamen.
És un sistema basat en lobscurantisme i la total subjectivitat, i, a sobre, fet amb presses, per fer signar a tota la plantilla uns fulls el contingut dels quals desconeixem i que comporten o poden comportar conseqüències en un futur.
Per què fins ara els objectius arribaven per llistat o fast mail i ara cal signar un paper?
Per què els incentius no són públics i transparents?
Hi ha empleats de 1a i de 2a? Només els oferiran a aquells que estan disposats a fer hores en detriment del marc general del Conveni?
Ens posaran una pastanaga davant que, a priori, ja saben que no es pot aconseguir?
Fins que no aclarim tots els extrems recomanem que no sesignin els fulls de canvi dincentius.
Tarragona, 18 de gener de 2008
Veure en PDF
Artículos más leídos hoy
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Constituida la mesa de negociación del Convenio de Técnicos Tributarios