Des del mes de desembre s'està informant a una part de la plantilla
(o se n'assabenten a través de la Intranet) del seu traspàs
a l'Unitat d'Aplicació Interna, la UAPI. Donada la preocupació que aquest tema està creant, hem demanat,
per escrit, alguns aclariments a Recursos Humans. A continuació
extractem la contesta del Sr. Xavier Vela: "'L'objectiu és guanyar en agilitat de resposta en el moment
de donar cobertura de necessitats identificades, sigui per increment
de volums operatius o de negoci, a l'obertura de noves oficines, a la
cobertura de baixes que es puguin produir en la plantilla o a la internalització
de procesos que actualment puguin estar contractats externament. En funció de la plantilla homologada per Organització per
a cada Centre de Treball (en la què s'identifica tant el nombre
de persones necessàries com la seva funció) es determina
el perfil sobrant. Els Directors de Recursos, conjuntament amb la Direcció
de Zona i de l'oficina, determinen l'empleat que podria ésser assignat
a un altre Centre de Treball amb el menor impacte organitzatiu, de
servei i/o de gestió de clients. L'assignació a la UAPI no està limitada ni és
exclusiva a cap funció. Es podrà assignar a aquesta
Unitat qualsevol empleat o empleada sota els criteris descrits anteriorment. Depenen de cada una de les Direccions de Recursos, però en cap
cas modifica l'adscripció de cada un dels empleats als centres
en els que estiguin desenvolupant la seva feina diària, la
creació de les UAPI no modifica gens el cumpliment per part del
Banc d'allò indicat en el Conveni." El Sr. Xavier Vela s'ha compromés a enviar un comunicat a les persones
assignades a les UAPI confirmant les circunstàncies i les característiques
de l'esmentada assignació.
|
|
Ja sigui per les escases o nul·les explicacions i per les presions
a les què es troba sotmesa la plantilla d'algunes territorials
-com les de Llevant i Balears, en les quals s'arriba a amenaçar
als empleats a fer suplències per tota la Direcció si no
s'accepta l'assignació a la UAPI (en total contradicció
amb les afirmacions del Director de Recursos Humans)-, us volem recordar
que el centre de treball de cada empleat i empleada és allà
on presta els seus serveis i no on figura el departament al qual pertany,
per la qual cosa cada vegada que es produeixi qualsevol canvi de la prestació
de servei haurem de tenir em compte els drets que tenim i que es troben
recollits en el nostre Conveni Col·lectiu: Art. 30 Vacants en la pròpia plaça o properes: els
canvis de llocs de treball no tindrán la consideració de
trasllat ni de mobilitat geogràfica dintre d'una mateixa plaça
o d'un radi de 25 km a comptar des del municipi on l'empleat o l'empleada
presta els seus serveis, per tal que no es produeixi l'efecte dòmino
i s'acabi traslladant la plantilla a més dels 25 km. L'aplicació
del radi de 25 km no implicarà el canvi entre les illes. Quan el canvi de lloc es faci a una plaça diferent d'on s'estava
prestant el servei dintre del radi dels 25 km, l'empresa haurà
de pagar el transport. Art. 28 Trasllats més enllà del límit dels 25
km establerts a l'art. 30: per manca d'acord amb l'empresa, el Banc
podrà fer el trasllat del 5 per cent més modern de la plantilla
atenent uns criteris i requisits, com per exemple la notificació
a la persona afectada i a la representació sindical amb una antelació
mínima de 30 dies. Art. 29 Comissions de servei, que estableix el pagament de dietes
i, en alguns casos, dies de llicència. A més a més, l'Acord sobre les Mesures de Concil·liació
de la Vida Familiar i Personal amb la Laboral, especifica que el Banc
portarà a terme una política d'acostament del lloc de treball
als empleats i les empleades i, molt especialment, en els casos de la
plantilla amb fills menors de set anys o bé que tinguin al seu
càrrec persones per motiu d'edat, discapacitat, accident o malaltia. El Banc també haurà de considerar a aquella part de la plantilla
que tingui reconegut un Expedient d'Especial Sensibilitat, que
en cada un dels casos ha de tenir definits els riscos i les accions correctores
que corresponguin. Recomanen a la plantilla que reclami que les comunicacions de canvi de
centres de treball (i els seus condicionants) siguin per escrit i davant
la posible negativa de l'empresa, que sigui el propi afectat que faci
constar de manera fefaent que el canvi no és voluntari. Us recordem
que qualsevol situació diferent a les descrites anteriorment està
subjecta a la voluntarietat del treballador. Els delegats i les delegades d'aquesta Secció Sindical estem a
la vostra disposició per a l'aclariment de quasevol dubte sobre
aquesta qüestió. Febrer de 2009 |