Arquivado en Comunicats, Salut Laboral
DECÀLEG per a SADES S.L.
comunicat
Què cal fer quan l'empresa té contractat un servei mèdic complementari.
En aquesta situació, hi ha uns principis bàsics que no has doblidar MAI:
1 Si et truquen per telèfon, no tens lobligació de donar cap informació sobre la teva salut a ningú que tu no vulguis.
2 En cas que es presenti un metge/esa de part de lempresa a casa teva, no té dret a entrar-hi, si tu no ho vols.
3 Si et demanen informació sobre la baixa mèdica, tingues en compte que qui dirigeix el procés de baixa mèdica és el metge/sa de la Seguretat Social; per tant el metge/sa de Sades S.L. sha de dirigir a ell/ella i demanar-li la informació: Tu no tens coneixements mèdic com per poder donar-la.
4 En cas de que Sades S.L. es dirigeixi a tu per citar-te a una revisió mèdica no pots negar-thi. Si no pots acudir-hi, has de contestar-hi per escrit i amb justificant de recepció ( Fax, burofax ).
5 En cas que et proposin sotmetret a un reconeixement mèdic de control de la baixa i el teu estat de salut no et permeti la mobilitat, has de demanar que posin al teu abast el mitjà de transport necessari per a acudir-hi.
6 En el reconeixement mèdic de control de la baixa, NO shi poden incloure preguntes, reconeixements o proves mèdiques sobre un altre aspecte que no sigui el que apareix en el diagnòstic de la baixa mèdica que tens en aquell moment ( per exemple: preguntar-te per la vida familiar, fer-te proves generals ..).
7 En tot cas, si obtenen alguna dada sobre el teu estat de salut, aquesta dada és absolutament confidencial i no pot ser facilitada sense el teu consentiment a cap persona que no sigui personal sanitari ni, per descomptat, tampoc a la empresa.
8 El tractament mèdic que has de seguir per recuperar-te és aquell que prescrigui el metge/sa de capçalera. En cas de que Sades S.L. et proposi una alternativa, hauries de consultar-la amb el metge/sa de la Seguretat Social que porta aquesta baixa i, a més, és imprescindible el teu CONSENTIMENT.
9 En cas de que rebis una mala atenció o en tinguis alguna queixa, fes-ho constar per escrit. Per això utilitza els fulls de reclamació de Sades S.L. i queda-ten una còpia. Comunica el tema als teus delegats/ades de CCOO.
10 En cas de dubte o aclariment, sempre pots recórrer als delegats/ades de CCOO.
Acordada la subida salarial de 2023 para el Convenio colectivo del comercio de flores y plantas
En defensa del empleo del Banco Santander
Una desastrosa Evaluación del Desempeño No puede ser una herramienta para el ERE
La CE respalda las alegaciones de CCOO Servicios contra las prolongaciones de jornada
Interposición Formulario Demanda ante TJUE Estrasburgo - Sucesión personal Grupo Santander
Comercio Justo, Consumo responsable y certificaciones RSE: lo que debes saber