Archivado en Comunicats
la Responsabilitat Social Empresarial
comunicat
o la LLUITA CONTRA la IRRESPONSABILITAT.
Ja fa anys que moltes empreses van voler donar un valor afegit a les seves estratègies comercials. Volien impulsar qualitats que els permetessin créixer en un entorn globalitzat, sense renunciar a criteris de solidaritat i respecte en tot allò que feia referència al seu entorn dactuació.
1. Van impulsar mesures de conciliació, retribucions, igualtat i daltres aspectes socials envers als seus empleats. La conclusió: una millora substancial de les ràtios deficiència i fidelitat a lempresa.
2. Van assolir la màxima transparència en la informació als seus clients, afegint valor als seus productes, amb inversions responsables, claredat en els informes de gestió, incentivant la participació de tothom en les seves decisions de caire més social, econòmic La conclusió: prestigi i fidelitat del client, amb resultats finals quantificables.
3. Van exigir aquesta mateixa transparència als proveïdors, i a tots aquells que mantenien una relació amb lempresa. Daquesta manera es vigilava de prop que, per exemple, el material que es compri provingui dempreses amb criteris de responsabilitat social demostrables. La conclusió: evitaren que un producte de promoció estigués confeccionat en un país on no es respectin els drets de les persones, per exemple.
En temps de crisi, ara que pot semblar que aquestes directrius no són assumibles, just quan tothom està preocupat pel seu prestigi i la fidelitat dels clients, és més necessària que mai una política de Responsabilitat Social.
Perquè ens podríem trobar (i de fet ens hi trobem) amb exemples flagrants de com no shan de fer les coses :
- QUADRANTS DE VACANCES AMB MÉS DE 9 EMPLEATS EN ÀREES COM GIRONA.
- POR dEMPLEATS A AGAFAR DIES DE LLIURE DISPOSICIÓ EN ZONES ALLUNYADES DE CATALUNYA .
- POLÍTIQUES RESTRICTIVES EN LA CONTRACTACIÓ.
- NO READMISSIÓ DESPRÉS DE LES EXCEDÈNCIES.
- PROLONGACIÓ DE lHORARI LABORAL, SOTA AMENACES.
- REUNIONS DE ZONA CONSTANTS i FORMACIÓ EN HORARIS NO LABORALS.
Aquestes situacions, lluny de donar la imatge duna empresa Responsable, fan que lobjectiu dassolir millors resultats i continuïtat siguin cada cop més difícils. Per això des de CCOO us demanem que qualsevol situació que creieu anòmala o, si més no, curiosa, ens la comuniqueu, ja que de manera discrecional us informarem de totes les possibilitats existents per decidir el millor camí a seguir.
LA INFORMACIÓ ENS FA PODEROSOS
19 de febrer de 2009 10/09
Afilia't a COMFIA-CCOO,
compromesos amb tu
"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratuïtament, suscriu-te.
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)