Arquivado en Comunicados, Empleo
Resultats de l'enquesta de CCOO sobre el tancament d'oficines al mes d'agost.
TANCAMENT D'OFICINES - BBVA CATALUNYA
En primer lloc, volem agrair la participació en lenquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han permés fer-nos amb una idea força ajustada dels efectes del tancament.
En primer lloc, volem agrair la participació en lenquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han permés fer-nos amb una idea força ajustada dels efectes del tancament.
A continuació us presentem un resum dels resultats de lenquesta, que tenia 9 preguntes i un apartat per a comentaris.
-
De les respostes rebudes, un 48% són de persones doficines tancades, 31% de receptores i 21% estaven absents. Del personal en actiu, un 10% no va disposar dun lloc de treball exclusiu durant tota la jornada.
-
Problemes amb les vacances: Majoritàriament, no en va haver (només un 5% va haver de modificar el seu quadre).
-
Problemes despai: han existit en un 45% dels casos, principalment per manca de personal, però també per manca despai.
-
Queixes de la clientela: shan produit segons el 91% de les respostes. Les causes principals, cues i manca dinformació; també, amb menys freqüència, per no haver cap apoderat/da de loficina tancada.
-
Problemes de seguretat i/o atracaments: els assenyalen un 33% de respostes. El més freqüent, problemes dautorització en certes transaccions. El més greu, encara que només aparegui en un 16% de les respostes, els problemes de seguretat amb el caixer de loficina tancada.
-
Pèrdua de negoci a loficina tancada: sha produit segons el 80% de les respostes. Aquest percentatge arriba al 89% del personal de les oficines tancades, i es queda en un 71% en opinió del personal de les oficines receptores. Tothom, menys un 3%, coincideix en que això dificultarà lacompliment dobjectius de loficina tancada.
-
Increment de treball a loficina receptora: un 70% considera que sha produit. Aquí hi ha certa diferència entre la percepció dels companys/es de les oficines receptores (el 89% opinen que sí) i de les oficines tancades (el percentatge es queda en el 58%).
-
Shauria de repetir el tancament els propers anys?: Un 89% diu que no. El desglós és interessant: manté aquesta opinió el 96% de les persones de les oficines tancades, el 93% de les receptores i el 62% dels i les que estaven absents.
-
Coordinació del trasllat: Bé per al 26%, regular per al 56% i malament segons el 18%. Algunes de les conclusions que es desprenen de les respostes són força evidents: lexperiment no agrada a la clientela, provoca innecessaris problemes de seguretat, fa perdre negoci a loficina tancada mentre incrementa la feina a la receptora i una abrumadora majoria no vol repetir lexperiència.
Tenint en compte que, malgrat la retòrica sobre la clientela, lúnic objectiu del banc amb aquesta i daltres iniciatives és la reducció de costos, és probable que, el proper agost, tornem a patir el mateix experiment. Alguns dels seus efectes negatius no podrem evitar-los, però hi ha un seguit de qüestions que requereixen correcció:
1. Sha de mantenir la normativa del Conveni sobre els quadres de vacances. No són acceptables quadres conjunts doficines tancades i receptores o de tot un CBC.
2. Shan deliminar els problemes de seguretat als caixers: la càrrega, a les oficines tancades, ha de fer-se amb la protecció adequada o autoritzar-se superar lencaix per no haver defectuar successives recàrregues.
3. Els objectius comercials, tant individuals com doficina, han de revisar-se atenent el perjudici causat pel tancament durant un periode dagost.
4. Cal millorar la coordinació del trasllat, i que aquesta millora es tradueixi en solucionar alguns dels problemes operatius esdevinguts (signatures, valisses, etc.).
La solució real als problemes detectats, a la vista de lexperiència, seria molt més senzilla: no repetir lexperiment. Però segurament no serà aquesta la conclusió que adoptarà el banc. Per això, CCOO i totes les persones afectades hem de vetllar, com a mínim, pel compliment dels punts abans esmentats. Aquest és el nostre compromís, en el que estem segurs i segures de comptar amb la vostra participació.
Seguirem treballant, seguirem informant.
Octubre 2008
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)