Archivado en Comunicats, Salari
Valoració del potencial i grading: dues coses molt diferents
29 07 2003 Cal informar-se amb cura de tots els processos de valoració i formació que ens afecten. No penseu que "passar de..." us eximirà de possibles conseqüències. Més aviat al contrari, en aquests moments i en aquesta empresa "qui calla, atorga". (PDF:Cat. / Cast.)
VALORACIÓ DEL POTENCIAL I GRADING: DUES COSES MOLT DIFERENTS
Durant aquest mes de juliol, lempresa està portant a terme la valoració del potencial i determinant el grading de cadascun dels seus empleats i emplea-des. El primer que cal que tots tinguem clar és que la valoració del potencial i el grading són dues coses ben diferents. La valoració del potencial mesura el grau de correspondència de les competències (co-neixements, actituds, habilitats i aptituds) de la persona per desenvolupar correctament el lloc de treball que ocupa. El grading valora de manera genèrica els resultats que aconsegueix. El grading és una valoració global; la valoració del potencial és més concreta i detalla les competències més destacables en lactuació de la persona. Cal tenir en compte aquestes diferències per tal que tots tinguem clar que El grading no surt ni és fruit de la valoració de competències. Són coses independents. Malauradament, el temps ens ha demostrat que el grading que satorga a cadascú té importància per a laplicació de mesures per part de lem-presa, especialment pel que fa a la pèrdua de poder adquisitiu a través de congelacions o absorcions salarials. En un Grup empresarial daquestes dimensions, sovint la gestió de les persones es fonamenta només en nombres. De la mateixa manera que lempresa ens demana la nostra autovaloració de les competències, no ens permet autovalorar el nostre grading ni, davant duna informació tan important, la contrasta amb altres persones de lentorn de la persona valorada. Siguem actius, en la lluita pel nostre futur professional i la nostra dignitat personal Cal estar atents a tota aquella informació que lempresa té de nosaltres: la que nosaltres li donem directament i la que rep a través daltres fonts dinformació, especialment dels nostres caps. Cal utilitzar les mateixes eines que lempresa fa servir, per defensar el nostre esforç i la nostra dignitat professional i personal. Cal informar-se amb cura de tots els processos de valoració i formació que ens afecten. No penseu que passar de us eximirà de possibles conse-qüències. Mes aviat al contrari, en aquest moment i en aquesta empresa qui calla, atorga. Per tot això, des daquesta secció sindical us aconsellem el següent: Dins el procés de valoració del potencial i grading, cal manifestar per escrit (a través de laplicació informàtica) la nostra opinió respecte a les competències i el grading valorat. En aquest sentit, el grading és una mesura tan subjectiva que no està de més que cadascú de nosaltres manifesten la nostra disconformitat amb ell (sigui quin sigui el numero que ens atorguin). Cal llegir les instruccions (que són dins de la mateixa aplicació dintranet per fer la valoració) i exigir que tot el procés de valoració sigui tal com lempresa manifesta que ha de ser. Si ni tan sols exigim allò que lempresa posa per escrit que podem exigir, què demanarem desprès?
Sabadell, 31 de juliol de 2003
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Constituida la mesa de negociación del Convenio de Técnicos Tributarios