Arquivado en Comunicats, Salut Laboral
La càrrega mental sentén com lesforç intel·lectual
Riscos psicosocials
08 02 08 El 24 de gener, una vegada més, vam tornar a demanar a lempresa que ens indiqués de manera concreta les mesures correctores que pensen aplicar i en els terminis que ho pensen fer.
Fent una mica de memòria, ja que en aquesta empresa aquestes coses acostumen
a anar molt lentes, recordareu que a final de setembre i a principi d'octubre
de 2006 es va fer l'avaluació de riscos psicosocials, per mitjà
d'un qüestionari de 75 preguntes que el Servei de Prevenció ens
va enviar via intranet.
El 31 de juliol de 2007, 9 mesos i mig després, l'empresa ens va enviar
els resultats d'aquesta avaluació. En aquests resultats es reflectia
de manera evident que la càrrega mental és motiu d'insatisfacció
per part dels empleats siguin on siguin. Segons la metodologia del mètode
d'avaluació que es va utilitzar, es fa necessària una intervenció
en el termini més breu possible.
Aquest concepte de càrrega mental s'entén com l'esforç
intel·lectual que ha de fer el treballador per afrontar el conjunt de
demandes que rep el sistema nerviós mentre desenvolupi la seva feina.
Dels resultats de l'enquesta es desprèn que:
· El temps i la intensitat d'atenció que els empleats dediquen
a la seva feina és alta.
· Consideren escàs el temps assignat a cada tasca.
· Gairebé la totalitat dels enquestats es sent fatigat en finalitzar
la feina.
· Majoritàriament, els enquestats responen que utilitzen una elevada
quantitat d'informació, que de vegades és complicada.
· Un percentatge molt significatiu dels enquestats, més del 60%,
consideren que de vegades s'han de saltar els mètodes establers (normativa)
per poder fer la seva feina.
Això és considerat i viscut com un aspecte molt estressant.
Des del 31 de juliol hem tingut 4 reunions amb l'empresa per parlar d'aquest
tema: una per explicar-nos els resultats i tres més per parlar de quines
mesures correctores s'haurien d'aplicar per millorar el tema de les càrregues
mentals; però fins avui les úniques propostes concretes presentades
són les de CCOO (que reproduïm al revers d'aquest full).
El 24 de gener, una vegada més, vam tornar a demanar a l'empresa que
ens indiqués de manera concreta les mesures correctores que pensen aplicar
i en els terminis que ho pensen fer. Per tant, si en un període de temps
raonable continuem sense tenir cap resposta, estarem obligats una altra vegada
a denunciar el tema a la Inspecció de Treball, de la mateixa manera que
va passar perquè l'empresa fes l'avaluació de riscos psicosocials.
En continuarem informant.
Febrer de 2008
· Ampliació dels equips de suplències.
· Formació especifica per als RA i Suport de Zona sobre l'Adm.
· Que les oficines tinguin sempre els empleats determinats en la plantilla
homologada.
· Que els quadres de vacances serveixin realment per prevenir i cobrir
les absències planificades.
· Establir un sistema ràpid de detecció dels problemes
relacionats amb l'Adm perquè es pugui reaccionar de manera immediata
atenent la demanda de recursos.
· Establir un sistema de comunicació directe entre l'oficina i
organització per conèixer les peculiaritats i necessitats especifiques
de les oficines.
· No comptabilitzar com 100% els empleats de nova incorporació
fins que no tinguin la formació i l'experiència mínima
per poder desenvolupar el seu treball amb normalitat.
· Establir sistemes de rotació de funcions en les oficines en
les quals sigui possible pel nombre d'empleats.
· Formació per a tota la plantilla per millorar els recursos personals
d'actuació sobre situacions d'estrès derivades de l'entorn laboral.
· Establir mesures especifiques de control sobre la prolongació
de jornada.
· Control personal de temps en cas de prolongació de jornada a
través de la intranet indicant el motiu.
· Planificació racional de les campanyes comercials amb la intenció
que no es solapin ni es converteixin en abusives perquè no incrementin
les càrregues de treball.
· Definició i redistribució de les funcions i tasques.
· Establir per normativa sobre la base de les funcions i tasques, el
personal mínim que ha de disposar una oficina, evitant que hi hagi oficines
amb 1 o 2 empleats.
· Racionalització de la normativa de treball per evitar incompliments
forçosos.
· Aplicar prioritats d'actuació i organització en les tasques
diàries (1, 2, 3..), de mateixa manera que es fa amb l'agenda comercial
dels gestors.
· Afegir un camp extra específic per poder afegir temps extres
de petites tasques diàries que no estiguin incloses en l'Adm.
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Constituida la mesa de negociación del Convenio de Técnicos Tributarios