Arquivado en Comunicats, Salut Laboral
Reformes d´oficines
25 02 04 Es tornen a reproduir els mateixos riscos detectats anteriorment. La veritat, és que sembla impossible, però aquesta és la realitat. Han passat 5 anys i ens trobem al mateix lloc. (PDF:Cat. / Cast.)
Reformes d´oficines
"molt soroll per no res"
Segurament recordareu que durant els mesos de setembre i octubre vam denunciar públicament l´estat deplorable en què es trobaven una sèrie d´oficines on s´estaven fent obres, el patiment dels empleats afectats i la poca sensibilitat de l´empresa.
Ara hem entès el perquè de tot plegat. II.lusos de nosaltres. Desconeixíem que l´empresa el que volia era fer passar els empleats per unes situacions límit segurament perquè agafessin bagatge i així després valoressin millor les noves condicions de treball. Com si es tractés d´un concurs televisiu en què una sèrie de personatges viuen situacions limit i absurdes.
La nostra perversitat ens fa pensar : Tant soroll per no res?
Evidentment, les realitats de les oficines reformades han canviat, només faltaria!, però hi ha una relació equitativa entre el cost humà i l´econòmic de les reformes i el resultat d´aquestes? Contundentment, NO!
I per argumentar-ho utilitzarem les avaluacions de riscos. Com sabeu, han passat per totes les oficines tècnics d´una empresa externa subcontractada pel propi banc, han valorat les condicions de treball i han fet un informe amb els riscos laborals detectats. Llavors l´empresa, teòricament, hauria d´actuar per aplicar les mesures correctores pertinents i eliminar o pal.liar els riscos detectats.
Concretament, el primer trimestre de 1999 es van fer les avaluacions de riscos a la majoria d´oficines. D´aquestes avaluacions es van detectar una sèrie de riscos com, per exemple: cables elèctrics sueltos, problemes de temperatura i d´humitat relativa, problemes d´il·luminació, problemes d´espai sota la taula de treball, cadires no ergonòmiques, ubicació inadequada del PC, impressora, teclat, etc. Aquests eren els riscos sabuts per a tothom però que l´avaluació de riscos va fer aflorar per al coneixement de l´empresa.
Teòricament, l´empresa hauria d´haver aplicat les mesures correctores adequades per solucionar aquestes situacions, cosa que no va fer. Amb tot, el que és més esperpentic és que encarreguen a un "il·luminat" del disseny el projecte d´una nova oficina, es fan les reformes pertinents per adequar les oficines a aquest nou disseny, es fa la corresponent avaluació de riscos i el resultat és fantàstic! Es tornen a reproduir els mateixos riscos detectats anteriorment.
La veritat, és que sembla impossible, però aquesta és la realitat. Amb 5 anys hem donat la volta sencera al cercle i ens trobem al mateix lloc. Això es diu gestionar bé els recursos.
I davant d´aquest panorama, què pensa fer l´empresa de tot plegat? I el Servei de Prevenció, en dirà alguna cosa? Com hem dit abans s´ha millorat la imatge de l´oficina, però les condicions de treball continuen sent les mateixes, això sí, ara som més moderns. La realitat és que en aquest món de mones que vivim la imatge és la imatge i la resta de qüestions no tenen importància. El Grup Banc Sabadell ens ho recorda dia rera dia.
Sabadell, febrer de 2004
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)