Arquivado en Comunicados, Negociacion Colectiva

Negociació col.lectiva

40.000 treballadors i treballadores recuperen el seu conveni després de dos anys de negociacions

Signat el I Conveni col·lectiu estatal de drogueries, perfumeries i herboristeries.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

L'anterior conveni col·lectiu era un conveni interprovincial que s'aplicava a 24 províncies. Ara aquest conveni es converteix en estatal, i s'aplica a totes les províncies. La incorporació d'aquestes províncies s'anirà fent, de mica en mica, al llarg de la vigència del conveni, i mantindrà les condicions més beneficioses que aquests treballadors tenen en l'actualitat.

Ha estat un llarg procés de negociació, que iniciàvem amb la finalització del conveni interprovincial l'any 2011, i que culminava el passat dia 1 de juliol amb la signatura de l'acord, després d'un acte de mediació a la seu del Sima com a conseqüència del bloqueig que ha patit la seva negociació.

Pel que fa als continguts del conveni, els aspectes més importants són:

- En classificació professional es determina l'existència de tres àrees funcionals i cinc grups professionals amb la inclusió dels diferents llocs de treball corresponents a cada grup i àrea, que limita la polivanlència. El conveni inclou un quadre d'equivalències de les antigues categories amb la nova classificació professional.
- El conveni conté un ampli capítol sobre conciliació de la vida familiar, personal i laboral, amb especial regulació de la reducció de jornada per guarda legal o cura de familiars, on s'ha inclòs una regulació nova en relació amb la concreció horària, de manera que salvaguardant el dret que assisteix a qui ho sol·licita es pugui establir aquesta reducció en jornades completes de tal manera que deixi de prestar-se el treball per mesos complets i quan es presti es faci en la jornada habitual.
- En al pagament en els casos d'IT amb independència del motiu de la baixa, les empreses hauran de complementar fins al 100% de les retribucions percebudes pel treballador fins a un període màxim de quinze mesos. Igualment es fixa una assegurança en cas d'accident o malaltia professional de 20.000 euros, que s'incrementarà a partir del 2017 en 25.000 euros.
- En matèria salarial es fixa un increment del 0,75% per a l'any 2014, d'un 1% per al 2015 i d'un 1,30% per al 2016. Amb clàusula de revisió salarial per a cada un dels anys

CCOO valorem positivament la signatura d'aquest conveni, més encara tenint en compte que l'antic conveni interprovincial havia perdut la seva vigència i deixat sense cobertura a més de 40.000 treballadors, amb el risc que els poguessin aplicar l'Estatut dels treballadors. A més tenint en compte la situació econòmica que estem travessant i la reforma laboral que el Govern va aprovar, s'han pogut pal·liar una mica els efectes de les dues coses.

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos