Arquivado en Comunicats, Ocupacio
Manca personal
Volem solucions, ja!
La manca de personal a Caixa Laietana és crònica, qüestió aquesta que reiteradamentvenim denunciant, i a la qual la Direcció no hi posa remei, només bones paraules.
Molt sovint ens trobem oficines amb una sola persona durant dies i dies, o bé oficines on oficialment consten 4 o 5 persones que no arriben a 2 o 3. Zones sense suplents, i també Departaments Centrals, on per costum ja es dóna per descomptat que les baixes i les vacances no es supleixen, i que, a més, estan en el punt de mira per tal de reduir, en un futur, el nombre dempleats i empleades que tenen actualment.
I tot això passa en una Entitat amb més de 275 centres de treball. Una Entitat que per la seva pròpia grandària i pel seu bon govern, hauria de tenir-ho tot previst.
Aquí, però, lúnic previsible és lesforç que farà el company/a de torn que patirà la situació, que és qui resoldrà el problema. Sense cap compensació, naturalment.
Tanmateix, lexcessiva rotació del personal, és a dir, la continua sagnia de bons professionals que marxen perquè no veuen un futur clar, agreuja encara més aquesta trista realitat. A ningú se li escapa que aquestes fugides ens empobreixen com a Entitat. Aquesta pèrdua de capital humà que no té un reflex a curt termini en la compte de resultats ens passarà factura a llarg termini.
Ara sacosta novament el període de vacances, i de nou els Serveis Centrals no tindran suplents, per tant les oficines patiran de nou retards en la resolució dels seus temes. Però el gran perjudicat, o més ben dit, el perjudicat final serà el CLIENT (de qui tots i totes vivim, senyor Director)
Però també les Oficines patiran durant aquests períodes vacacionals. Perquè si bé, en teoria, algunes (no totes) tindran suplents, és obvi què, per més bona voluntat i preparació que tinguin aquests nous companys i companyes, (als quals des dara volem donar la benvinguda i agrair-los lesforç que faran en ajudar-nos), difícilment podran substituir totalment a companys amb anys dexperiència.
Succeirà també que en aquest període, mentre alguns companys i companyes no podran gaudir de les vacances desitjades, la Direcció de lEntitat en bloc, gaudirà de les seves, i moltes decisions no es podran prendre per manca de directius, per a desesperació de molts clients i dels soferts empleats que tindran que resoldre la papereta.
No ens cansarem de reflectir la realitat i de donar solucions: equips de suplències, pla de formació adequat a les tasques que cadascú ha de desenvolupar, pla de carrera, però també coses tant obvies com recontractar pels períodes destiu companys i companyes daltres anys, contractes de més llarga durada: mínim 6 mesos, i altres mesures....
Però necessitem quelcom més. Volem solucions, ja. No poden vostès, (la Direcció) continuar ignorant els problemes, ni podem (nosaltres) continuar explicant la realitat que tothom ja coneix. La nostra feina no és només ser narradors de la realitat, sinó que ens pertoca forçar a la Direcció perquè savinguin a arreglar tots aquest problemes, convencent-los, amb arguments, de qué és el millor per a tots plegats. Anem per feina, doncs.
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)