Archivado en Comunicats, Previsio Social

Banc Sabadell incompleix el pacte de prejubilacions

15 03 07 Com 茅s possible que haguem arribat al punt en el qual la Direcci贸 del Banc incompleix en tots els seus punts un acord col路lectiu? (PDF:Cat. / Cast.)

La Direcci贸 incompleix el pacte de prejubilacions

聯pseudo prejubilacions聰 massives amb acomiadament i deteriorant-se cont铆nuament les condicions de prejubilaci贸. El mercadeig individualitzat dels responsables de Recursos Humans, amb el vist i plau de la Comissi贸 Executiva i, sempre, carregant una part a les arques de l麓Estat, va provocar que despr茅s de moltes protestes, converses amb organismes institucionals, amb la Direcci贸 General del Banc i ser presents a la Junta d聮accionistes, finalment es firm茅s un pacte que don茅s transpar猫ncia a les condicions de prejubilaci贸. La finalitat principal de l聮acord era protegir els empleats en les situacions en qu猫 l聮empresa els oferia o pressionava per a la seva prejubilaci贸. De totes maneres, hem d聮insistir en que el pacte 茅s voluntari per les dues parts i que el pacte no 茅s un dret autom脿tic que es reclama i aplica quan es compleixen els 53 anys. Amb prou feines fa vuit mesos que es va signar l聮Acord Col聲lectiu de Prejubilacions, del qual l聮empresa va fer ress貌 a tota la premsa nacional, i des de l聮endem脿 de la signatura la Direcci贸 del Banc el vulnera. Des del juny del 2006 han causat baixa a l聮empresa 300 persones de m茅s de 50 anys (sense incloure la plantilla de l聮Urquijo). Segons les nostres informacions, podem estimar que nom茅s en un 10% s聮ha aplicat el pacte, la resta s贸n segons el sistema anterior, 茅s a dir: all貌 que li sembla b茅 ala Direcci贸 de Recursos Humans i depenent de qui sigui la persona prejubilable. Gestionen aquesta q眉esti贸 com si d聮un mercat d聮oferta i demanda fos i, adduint, que tenen molta demanda de prejubilaci贸 per part dels empleats, no respecten l聮acord ni tan sols quan s贸n ells els que volen que un empleat es prejubili. No hi ha cap precedent en les relacions laborals en el qual la Direcci贸 d聮un Banc signi un pacte col聲lectiu amb la majoria dels sindicats, amb la voluntat ferma de no complir-lo en cap dels seus aspectes. Aix貌 en dret penal, civil i laboral t茅 un nom i en el llenguatge universal 茅s ENGANYAR, per貌 enganyar a 10.000 empleats. Qu猫 podem esperar d聮altres aspectes de la relaci贸 laboral si la signatura apoderada que representa a una entitat tan s貌lida i laureada com Banc Sabadell, plasmada en un document p煤blic que recull acords i condicions que afecten els empleats no significa res de res? Com 茅s possible que haguem arribat al punt en el qual la Direcci贸 del Banc INCOMPLEIX EN TOTS ELS SEUS PUNTS UN ACORD COL聲LECTIU? ELS EXIGIM QUE RESPECTIN LA LEGALITAT, RECONEGUIN ELS SEUS PROPIS ACTES COMPLEIXIN EL PACTE DE PREJUBILACIONS.

Sabadell, mar莽 del 2007