Archivado en Comunicats

Negociació IV Conveni col·lectiu TELEMÀRQUETING.14

Conveni de Telemàrqueting: Crònica d'un desencontre

La nostra proposta és la mateixa que ja s'ha acordat en algunes empreses del Sector, i que no diferencia la fórmula de pagament per a la nocturnitat o els idiomes dels festius o diumenges. >> Veure el comunicat en PDF-10 d'octubre 2007-

En la reunió de taula de conveni mantinguda el dia 10 d'octubre, la Patronal ens presenta una proposta sobre la fórmula de pagament dels plusos de nocturnitat, idiomes, diumenges i festius, en el període de vacances.

En aquesta reunió reconeixen el pagament dels complements de nocturnitat i idiomes en període vacacional corresponent als treballadors la mitjana del que hagin percebut per aquests conceptes durant l'any.

Tamb√© manifesten en la seva proposta la voluntat d'abonar els plusos de diumenge i festius en vacances, per√≤ entenen que nom√©s a ¬ďaquelles persones que de forma habitual prestin els seus serveis en diumenges i festius. I qu√® entenen ells per habitualitat?, doncs m√≠nim set festius a l'any i dotze diumenges¬Ē.

COMFIA-CCOO s'ha tornat a reafirmar que no anem a parlar de ¬ďhabitualitat¬Ē, tal com ja hem manifestat en diferents ocasions en el Servei Interconfederal de Mediaci√≥ i Arbritaje (SIMA), al que hem acudit pr√®viament a la interposici√≥ dels Conflictes Col¬∑lectius sobre el pagament de plusos en vacances. Des de COMFIA-CCOO entenem que habitual √©s all√≤ que fa el treballador, tant si estem parlant d'un festiu o diumenge, com si parlem de quinze.

La nostra proposta √©s la mateixa que ja s'ha acordat en algunes empreses del Sector, i que no diferencia la f√≥rmula de pagament per a la nocturnitat o els idiomes dels festius o diumenges, √©s a dir, ¬ďels treballadors percebran, durant el per√≠ode de les seves vacances anuals la mitjana del que hagin percebut pels complements de festius i diumenges i els plusos de nocturnitat i d'idiomes¬Ē.

La Patronal una vegada m√©s no vol arribar a acords pret√©n canviar un criteri perfectament objectiu, com √©s la mitjana del que hagis treballat en l'any, per un altre absolutament subjectiu com √©s el concepte ¬ďhabitualitat¬Ē, en el qu√® mai ens posarem d'acord. El 18 d'octubre es veuran els dos pr√≤xims conflictes en l'Audi√®ncia Nacional sobre aquest tema, √©s una ll√†stima que la intransig√®ncia de la nostra Patronal i la negaci√≥ de l'obvi, ens faci estar m√©s temps en els tribunals on les decisions queden en mans de tercers que arribant a acords.

La voluntat d'aquest sindicat segueix sent la d'arribar a acords ferms i cre√Įbles, sabem que √©s possible, i m√©s en aquest tema on ja hi ha acords en el sector. Esperem que rectifiquin per si mateixos sense que hagi necessitat d'obligar-los en l'Audi√®ncia.

La pròxima reunió es celebrarà el 23 d'octubre, on parlarem de Prevenció, seguretat i salut i Prestacions socials.

Vosaltres sou la nostra força
AFILIA-T’HI!

Afília't! a COMFIA-CCOO