Archivado en Documentacio, socio economic

脪rgans de Govern

Intervenci贸 Assemblea Caixa Sabadell 2007

El passat 21 de maig es va celebrar l聮Assemblea General de Caixa Sabadell, on els empleats comptem amb una representaci贸 de 10 consellers. Considerem que manifestar la nostra opini贸 als 貌rgans de govern de la Caixa 茅s important, donat el coneixement privilegiat que tenim de l聮entitat i el nostre inter猫s per la bona gesti贸. Per aix貌 vam fer la seg眉ent intervenci贸 en el torn de precs i preguntes:

Senyores i senyors consellers,

En el darrer any s聮han esdevingut molts i importants canvis a la Caixa: relleu en la Direcci贸 General, inici d聮un nou pla estrat猫gic que culminar脿 amb el 150猫 aniversari de l聮entitat, obertures d聮oficines a Madrid i a Val猫ncia per primera vegada fora de Catalunya.

En definitiva, s贸n anys molt importants en els que el pes de les decisions que s聮estan prenent afectaran substantivament el present i el futur de Caixa Sabadell i el de les persones que estem vinculades (clients, entitats, conjunt de la plantilla, etc.).

Nosaltres ambicionem no nom茅s uns resultats num猫rics (CS pr脿cticament ha de doblar el resultat fins als 100 M聙 en els propers 2 anys i mig), sin贸 la manera d聮assolir-los i amb la personalitat d聮una Caixa conven莽uda de la seva especial naturalesa i que es diferencia i es distingeix en el mercat per:

1.聽 Potenciar decididament els productes socials que tenim: microcr猫dits, pr茅stec preferent per a persones amb discapacitat. Aix貌 vol dir no nom茅s tenir-los en cartera i a l聮aparador, sin贸 impulsar-ne la seva comercialitzaci贸. Creiem que la Caixa pot i ha de crear i innovar amb nous productes 猫tics (dip貌sits, fons聟) perqu猫 estem conven莽uts que els nostres clients, persones com vost猫s, estan preocupats cada vegada m茅s d聮all貌 que es fa amb els seus diners i veurien de molt bon grat una inversi贸 猫tica d聮aquests recursos. Creiem que apostar-hi decididament ens atorgaria un gran avantatge diferencial en el mercat financer.

2.聽 Creure que la integraci贸 de les persones amb algun grau de discapacitat a trav茅s del treball 茅s possible. Valorem positivament un primer pas que s聮ha donat de contractar a un Centre Especial de Treball la cura i el manteniment dels jardins de la Caixa, cal, per貌 trobar m茅s activitats que es puguin contractar a trav茅s d聮aquesta via, sempre tenint com a fita la incorporaci贸 efectiva d聮aquestes persones a la plantilla.

3.聽 Impulsar la definici贸 dels Plans d聮Igualtat que emanen del recent pacte que hem signat amb la Caixa i gestionar els recursos humans amb una nova cultura basada en la creativitat, en permetre la generaci贸 del talent i en la qual l聮equip directiu destaqui per conciliar treball amb la vida personal i familiar. Creiem, en aquest sentit, que necessitem un nou lideratge on es potenci茂 el talent per sobre del presentisme.

Enguany, per primer cop, la Caixa presenta l聮Informe de Responsabilitat Social Empresarial i aix貌 ho valorem positivament. Desitgem que en les futures edicions la Caixa faci una verificaci贸 externa de l聮informe i incorpori l聮informe del Comit猫 d聮Empresa , tal i com vam reclamar a l聮Assemblea de l聮any passat, ja que considerem que refor莽aria la seva transpar猫ncia i qualitat.

Per 煤ltim, com a representants del conjunt de la plantilla, ambicionem que la Caixa ens incorpori en els projectes que afecten les persones que hi treballen i que confi茂 en les nostres aportacions.

Moltes gr脿cies per la seva atenci贸.