Archivado en Campa帽as, Mujeres e Igualdad

Compromesos amb els objectius del mil聲lenni (objectiu n煤m.3)

COMFIA Catalunya d贸na suport a dos projectes per promoure la igualtat entre els g猫neres i l聮autonomia de la dona

El Grup de Pau i Solidaritat de COMFIA donem suport als seg眉ents projectes i alhora us animem a col路laborar fent-vos socis de la Fundaci贸, o fent una aportaci贸 al seu compte n煤m.: 2100 3000 13 2201649495. Comunicat GPiS sobre el 3r Objectiu del Mil路lenni Comunicado GPiS sobre el 3r. Objetivo del Milenio

El Grup de Pau i Solidaritat de COMFIA donem suport als projectes de Recolzament a l聮escola de formaci贸 de la Organitzaci贸 Femenina Popular (OFP) de Col貌mbia, i Recolzament al Programa d聮Assessorament i acompanyament a dones 脿rabs desocupades d聮Israel, que expliquem seguidament. Tamb茅 us animem a col路laborar amb aquests projectes, fent-vos socis de la Fundaci贸, o fent una aportaci贸 al seu compte n煤m.: 2100 3000 13 2201649495. BREU DESCRIPCI脫 DELS DOS PROJECTES:

projecte 1.-

Recolzament a l聮escola de formaci贸 en lideratge de la Organizaci贸n Femenina Popular (OFP, Barrancabermeja 聳 Col貌mbia)

Amb aquest projecte es pret茅n enfortir el proc茅s de formaci贸 de 30 dones de base de l聮Organizaci贸n Femenina Popular i de 20 nens i nenes.

Es pret茅n proporcionar-les els recursos necessaris per tal de que inici茂n un programa de formaci贸 sobre el lideratge de les dones, que desenvolupi alhora la reflexi贸 i l聮acci贸 dels seus drets i responsabilitats com a ciutadanes, mitjan莽ant un cicle pedag貌gic ofert per la Escola de formaci贸 de l聮OFP.

A la vegada, es vol iniciar un proc茅s de formaci贸 adre莽at a nens (es) fills (es) de dones de l'OFP que a trav茅s l'art i la cultura enforteixi un recorregut identitari i els motivi a construir-se com a persones cr铆tiques, aut貌nomes i participatives en el context de l'escola i del barri.

projecte 2.-

Recolzament al Programa d聮Assessorament i acompanyament a dones 脿rabs desocupades d聮Israel per trobar feina al sector de l聮Agricultura

El present projecte pret茅n donar suport al Centre d'Assessoria a treballadors i treballadores (WAC en angl猫s i Ma聮an en 脿rab), a trav茅s de la facilitaci贸 d'eines que puguin afavorir les oportunitats per a les dones 脿rabs que treballen a Israel per a aconseguir una ocupaci贸 en el sector de l'Agricultura.

Arribant a aquest objectiu s'ajudar脿, al mateix temps, a les dones i a les seves fam铆lies a sortir de la franja de la pobresa. Aquesta tasca t茅 moltes dificultats, ja que la societat patriarcal - per les seves pr貌pies raons - preferiria veure a les dones a casa. L'estructura de l'economia neo-liberal a Israel no anima que les dones 脿rabs treballin.

El projecte es basa en tres l铆nies d聮actuaci贸:
1. Fomentar la import脿ncia entre les dones del fet de poder aconseguir un treball per enfortir la seva posici贸 davant la societat.
2. Sensibilitzar als empresaris perqu猫 donin ocupaci贸 a les dones 脿rabs amb una bones condicions laborals i un salari digne.
3. Sensibilitzar i fer pressi贸 al govern perqu猫 rectifiqui la seva pol铆tica d'importaci贸 d'obrers estrangers per a cobrir els llocs vacants.

Aquests eixos de treball es complementen amb accions formatives sobre les relacions de g猫nere i lideratge entre les dones, aix铆 com la realitzaci贸 de campanyes de sensibilitzaci贸 entre la poblaci贸 en general, per tal d聮aconseguir l聮empoderament de les dones i canviar la seva situaci贸 de marginalitzaci贸 tant entre la societat com a dins de les seves pr貌pies fam铆lies.

D聮una altra banda, el Centre d聮Assessoria per als treballadors (WAC) forma part d聮una xarxa que inclou el HANITZOTZ HPH i Sindyanna de Galilea (HWS). Les tres organitzacions comparteixen una visi贸 similar i treballen dintre d聮un grup amb objectius comuns, cadascuna contribuint-hi des del seu camp. Amb aquestes organitzacions es duen a terme programes d聮educaci贸 que donen for莽a a les dones, nens i joves de la classe treballadora de la comunitat 脿rab de cara a que puguin avan莽ar les seves posicions en la societat.

Com eina de difusi贸 i visibilitat el WAC participa en l聮elaboraci贸 i edici贸 d聮una revista 聯Challenge聰 que tracta el conflicte Israelo-palest铆 en un context global. Es publica a Tel Aviv 聳 Jaffa per 脿rabs i jueus i es caracteritza per l聮an脿lisi pol铆tica, reportatges d聮investigaci贸, entrevistes, reportatges de testimonis, estudis de g猫nere, art, i tota la informaci贸 d聮inter猫s per poder veure la situaci贸 amb una altra perspectiva .

Us animem a col路laborar amb aquests projectes, fent-vos socis de la Fundaci贸, o fent una aportaci贸 al seu compte n煤m.: 2100 3000 13 2201649495.