Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Avaluaci贸 dels factors de risc psicosocials

12 09 06 Finalment la direcci贸 de Banc Sabadell far脿 l聮avaluaci贸 dels factors de risc psicosocial a tota la plantilla del grup, 11 anys despr茅s de la publicaci贸 de la Llei de prevenci贸 de riscos laborals que obliga a fer-ho. (PDF:Cat. / Cast.)

Avaluaci贸 dels factors de risc psicosocials

Finalment la direcci贸 del banc far脿 l聮avaluaci贸 dels factors de risc psicosocial a tota la plantilla del grup, 11 anys despr茅s de la publicaci贸 de la Llei de prevenci贸 de riscos laborals que obliga a fer-ho.

Durant tot aquest temps, des de CCOO hem reclamat reiteradament a l聮empresa que ho fes, fins que el mes de novembre de 2004 vam presentar una den煤ncia a la Inspecci贸 de Treball davant la negativa de l聮empresa a avaluar aquests riscos. Despr猫s de diverses reunions a la Inspecci贸 de Treball, aquesta ha dictaminat que l聮empresa havia d麓avaluar els factors de risc psicosocials a tota la plantilla.

Qu猫 s贸n els factors de risc psicosocials? S贸n aquelles caracter铆stiques de les condicions de treball i de la seva organitzaci贸 que poden afectar la salut de les persones a trav茅s de mecanismes psicol貌gics o fisiol貌gics, als quals tamb茅 anomenem estr猫s.

Quin m猫tode utilitzar脿 l聮empresa per fer l聮avaluaci贸? Durant aquest mes de setembre el Servei de Prevenci贸, a traves de la intranet, enviar脿 un q眉estionari de 75 preguntes realitzat per l聮lnstitut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (a partir d聮ara INSHT) perqu猫 l聮imprimim, el contestem de manera an貌nima i l聮enviem al Servei de Prevenci贸. Aquest m猫tode de l聮INSHT t茅 una mancan莽a important: no avalua els riscos psicosocials derivats de l聮organitzaci贸 del treball i 茅s excessivament generalista.

I despr茅s? Aquesta 茅s la q眉esti贸 vital de tot el proc茅s. Despr茅s d聮haver recopilat totes les respostes i analitzat els resultats, haur铆em de tenir una resposta clara i contundent: primer, el Servei de Prevenci贸 caldria que propos茅s a l聮empresa un seguit de mesures correctores per solucionar els problemes que s聮hagin detectat, i despr茅s, l聮empresa hauria d麓aplicar de manera decidida aquestes mesures correctores. No voldr铆em que torn茅s a passar el mateix que en les enquestes de clima laboral, que s聮han obviat els problemes detectats tant en la del 2003 com en la del 2006.

I jo qu猫 he de fer? Des de CCOO considerem que 茅s important, tot i les mancances senyalades, que es contesti aquest q眉estionari massivament i sincera, ja que 茅s l麓煤nica manera que la realitat d聮aquesta empresa aparegui en els resultats i puguem reclamar de manera contundent una millora en les condicions de treball. Entre tots ho podem fer possible.

Continuarem informant.

Sabadell, setembre del 2006