Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Persones d¬īespecial sensibilitat

03 04 06 Malgrat la insist√®ncia de CCOO, Banc Sabadell no ha publicat tots els protocols per a les persones d¬īespecial sensibilitat en la intranet. √Čs per aix√≤ que CCOO suplim la defici√®ncia de l¬īempresa amb aquesta publicaci√≥. (PDF:Cat. / Cast.)

Persones d¬īespecial sensibilitat

Fa uns tres mesos des de CCOO vam informar sobre la publicaci√≥ a la intranet d¬īuna s√®rie de protocols per a les persones amb especial sensibilitat, per tal de garantir de manera especifica la protecci√≥ de la salut dels treballadors i treballadores. Tot aix√≤ era el resultat d¬īuna denuncia que des de CCOO vam interposar a la Inspecci√≥ de Treball i ens van donar la ra√≥. Per√≤ resulta que l¬īempresa no ha publicat tots els protocols a la intranet, sense entrar en m√©s consideracions, resulta curi√≥s que aquest protocol, que considerem for√ßa important, no l¬íhagin publicat malgrat la nostra insist√®ncia. √Čs per aix√≤ que CCOO suplim la defici√®ncia de l¬íempresa i el reprodu√Įm a continuaci√≥: PROTOCOL DE NOVES INCORPORACIONS Empleats afectats:  Aquells que s√≥n noves incorporacions a la nostra plantilla.  Aquells que s¬īincorporen a la nostra plantilla des d¬īaltres entitats adquirides pel Banc.  Aquells que es reincorporen a l¬īactivitat despr√©s d¬íuna baixa per malaltia IT prolongada (ALD). Riscos definits: Aquests empleats tenen en com√ļ que han de superar un per√≠ode d¬īadaptaci√≥. En el cas d¬īempleats de nova incorporaci√≥, perqu√® han d¬īintegrar-se en una organitzaci√≥ que els √©s desconeguda, amb unes tasques que posen a prova la seva valoraci√≥ personal i professional. En el cas d¬īempleats que han patit una IT molt prolongada, perqu√® una malaltia de llarga durada comporta un trencament amb la seguretat i l¬īautoestima, que es tradueix en ansietat davant el retrobament de les tasques professionals, encara que siguin les habituals. La no superaci√≥ de l¬íansietat descrita pot iniciar diferents s√≠mptomes ps√≠quics o f√≠sics. Des de s√≠mptomes a√Įllats com l¬īinsomni o la disminuci√≥ del rendiment, a processos estructurats com la f√≤bia a la situaci√≥ laboral, moltes vegades de dif√≠cil resoluci√≥. Mesures correctores: No tots els empleats tenen el mateix grau de vulnerabilitat. En les situacions descrites, √©s important crear un canal de comunicaci√≥ que permeti, en primer lloc, detectar preco√ßment els signes d¬īun proc√©s de desadaptaci√≥ de les persones immerses en alguna de les situacions descrites i, en segon lloc, que tinguin un canal obert de f√†cil acc√©s al Servei de Prevenci√≥, especialment amb Medecina del Treball. Tot aix√≤ requereix informaci√≥. Per aix√≤, Medecina del Treball facilitar√† a les persones incloses en algun dels tres grups indicats al principi d¬īaquest protocol una informaci√≥ escrita, en la qual s¬īexplicaran els fonaments aqu√≠ indicats, les mesures aconsellables que cal adoptar perqu√® proc√©s d¬īadaptaci√≥ sigui un √®xit, i s¬īindicar√† tamb√© la manera m√©s f√†cil de posar-se en contacte amb Medecina del Treball quan es cregui necessari, i sempre que es tinguin alguns dels s√≠mptomes que espec√≠ficament s¬īindicaran. Medecina del Treball prendr√† en cada cas les mesures oportunes per prevenir possibles danys, en col¬∑laboraci√≥ amb aquells departaments del Banc la participaci√≥ dels quals sigui necess√†ria. Continuarem informant.

Sabadell, abril de 2006