Archivado en Comunicats, Ocupacio

Presumpci√≥ d¬īinnoc√®ncia


22 10 03 El banc ha d¬īinvestigar qualsevol operaci√≥ fraudulenta, per√≤ respectant la dignitat de la plantilla, que hauria de gaudir sempre de la presumpci√≥ d¬īinnocencia. (PDF:Cat. / Cast.)


pdf
print
pmail


PRESUMPCI√ď D¬íINNOC√ąNCIA


A final de juliol el Sr. Miquel Roca, Secretari del Consell d’Administració, en un article d’opinió a La Vanguardia, feia reflexionar sobre la mort de David Kelly i les circumstàncies estranyes que la varen envoltar.



CCOO pensem que no cal que mori ning√ļ, ni anar tan lluny per reflexionar sobre la presumpci√≥ d¬íinnoc√®ncia. Qualsevol persona empleada del Grup Banc Sabadell pot trobar-se immersa en una situaci√≥ aliena a la seva voluntat i √©sser involucrada en una acci√≥ fraudulenta. Nom√©s fan falta un c√ļmul de circumst√†ncies que la direcci√≥ del Banc consideri sospitoses per emetre un judici de culpabilitat.



No tothom té la capacitat de resposta i la força moral per enfrontar-se a una direcció que t’acusa sense proves concloents. On és la presumpció d’innocència...? Aquí és on els delegats i les delegades de CCOO podem intervenir a favor de tota la plantilla.



Alguns pensareu que no n¬īhi ha per tant, per√≤ mentrestant la credibilitat de la persona afectada ha quedat q√ľestionada. No √©s important la traject√≤ria professional, els anys dedicats, les hores extraordin√†ries que s¬īhan fet i que no han estat remunerades, els quilometratges sense cobrar, la presa de responsabilitats que no ens pertoquen per tal de suplir els mitjans insuficients que el Banc ens d√≥na... tot aix√≤ √©s irrellevant per a la direcci√≥ del Banc.



No seria bo que el Banc compartís les proves escrites amb la representació sindical?



Cal que sigui la mateixa persona acusada la que hagi de buscar les proves de la seva innocència?

Calia que aquest proc√©s duri tres mesos, amb el conseq√ľent desgast de la persona afectada i el seu entorn?

Ha de prevaler sempre la credibilitat d’un client sobre la de l’empleat?

No hauria de respectar el Banc la dignitat i intimitat de la persona, al mateix temps que porta a terme una profunda i acurada investigació dels fets?



Tot això no és una anècdota, és una realitat. Una companya nostra ho ha patit! Tots estem sota sospita! Per tant, és de vital importància que complim la normativa, només aplicant-la prevenim errades i en cas d’incoherències les fem evidents. Hem d’acostumar-nos a fer coses tant senzilles com:

1. Desidentificar-nos quan deixem d’utilitzar el terminal (sortides per visites, esmorzar....).

2. Extremar les mesures de verificació de clients en operacions de targetes i de caixa (sobretot si són estrangers).

3. Donar importància a l’operativa de caixa, ja que genera el 30% de les sancions a la nostra empresa.



ENS INTERESSA A TOTS COMPLIR LA NORMATIVA I EL BANC T√Č L¬íOBLIGACI√ď D¬íINVESTIGAR QUALSEVOL OPERACI√ď FRAUDULENTA, PER√í RESPECTANT LA DIGNITAT DELS EMPLEATS I EMPLEADES.



ESTAR AFILIAT ET D√ďNA DRET A QUE ELS TEUS REPRESENTANTS DE CCOO SIGUIN PRESENTS AMB TU EN QUALSEVOL PROBLEM√ÄTICA AMB EL BANC.


Girona, 22 d’octubre de 2003