Archivado en Comunicats, Salari

Prorrateig dels plusos B-05, B-06 i B-50

10 01 03 El banc modificar脿 el sistema de cobrament dels plusos. (PDF:Cat. / Cast.)

030110 PRORRATEIG DELS PLUSOS B-05, B-06 I B-50

En la reuni贸 que vam fer amb els representants de l聮empresa el 24 de desembre, l聮empresa va plantejar als sindicats presents en aquesta reuni贸 -CCOO, UGT, CGT, CSA i CC- la possibilitat d聮acordar una modificaci贸 del sistema de cobrament dels plusos B-05, B-06 i B50, passant a l聮abonament en 12 pagues en lloc de les 14 actuals. CCOO vam manifestar que aquesta modificaci贸, que 煤nicament respon a un inter猫s d聮estalvi administratiu per a l聮empresa, nom茅s l聮acordar铆em si ells acceptaven com a contrapartida acordar que la paga d聮octubre, prorratejada en el B-50, es defin铆s com a no absorbible. El dia 8 es produeix una nova reuni贸 i els representants de l聮empresa ens exigeixen una resposta sense oferir res a canvi. CCOO els vam comunicar que ens opos脿vem a la modificaci贸 esmentada a canvi de res perqu猫 vam rebre moltes queixes de la plantilla respecte al sistema de pagues acordat el mar莽 de 2001 i pel prorrateig de la paga d聮octubre que l聮empresa va dur a terme unilateralment. Hem de tenir present que els t猫cnics perceben importants quantitats en els plusos esmentats i que, sens dubte, la percepci贸 de la paga extra d聮estiu i Nadal, per铆odes en qu猫 habitualment es tenen m茅s despeses, veurien reduides considerablement. UGT, CSA i CC van manifestar el seu acord amb la mesura i CGT no es va posicionar clarament. L聮empresa, malgrat que la majoria de la representaci贸 sindical est脿 d聮acord, atesa l聮actual distribuci贸 de representants, considera que no hi ha acord majoritari per la posici贸 dubtosa de CGT. Per aix貌, fa constar en l聮acta que no hi ha acord i que procedeixen a l聮esmentada modificaci贸 per aplicaci贸 unilateral de l聮article 41 de l聮ET CCOO impugnarem aquesta mesura si aix铆 ens ho reclamen els treballadors. Nom茅s ens resta dir que ens sorpr猫n que aquesta empresa que ha fet tot el que ha pogut perqu猫 CCOO perd茅ssim la majoria sindical, ara no accepti l聮opini贸 de la nova majoria. Igualment ens sorpr猫n que algunes forces sindicals que han proclamat a tort i a dret les maldats de la for莽a de CCOO i que reclamaven per a ells el seu dret a representar m茅s i millor els treballadors, despr茅s no s脿piguen assumir la responsabilitat que significa incrementar la seva representativitat i donin una resposta poc clara sobre aquest tema.

Sabadell, gener de 2003