Archivado en Legal, Nota de prensa

CCOO demanda a Decathlon per vulneració del dret a la llibertat sindical

CCOO ha presentat hui una demanda de tutela contra l'empresa Decathlon per la vulneració del dret fonamental de llibertat sindical. Aquesta demanda està motivada per la negativa de l'empresa a aportar documentació i informació relativa a les condicions laborals de la plantilla, per impedir a CCOO el desenvolupament de la seua activitat sindical negant l'ús del crèdit horari i per la presa de represàlies laborals cap a l'actiu sindical de CCOO, entre altres pràctiques.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

3 d'abril de 2024. CCOO com a sindicat més representatiu en l’àmbit estatal dins del sector retail, ha interposat una demanda a l'empresa Decathlon per tutela de drets fonamentals. En primer lloc, perquè s'han vulnerat els drets d'informació, consulta i competències recollits per l’article 64 de l'Estatut dels Treballadors.

L'empresa s'ha negat a facilitar a les delegades i als delegats de CCOO la documentació i informació requerida de manera sistemàtica. En conseqüència, vulneren i impedeixen el dret d'aquest sindicat a realitzar una anàlisi sobre la situació de les plantilles i poder prendre mesures per a millorar la situació d'aquestes.

D'altra banda, ha negat l'autorització o el consentiment de l'ús per part de CCOO, dels correus electrònics de totes les persones de la plantilla, no posant a la disposició de CCOO els mitjans necessaris per a garantir el dret a la comunicació i defensa de la nostra afiliació i de la plantilla. Autorització que sí ha donat al sindicat SGICD, ja que no l'ha evitat.

En segon lloc, perquè han negat a CCOO la sol·licitud per a fer ús del crèdit sindical el que és una acció lesiva contra els drets fonamentals de totes les persones treballadores de Decathlon.

En tercer lloc, perquè des del sindicat es té constància de la impossibilitat d'incrementar les hores de treball o de promocionar o ascendir del nostre actiu sindical, només per pertànyer a CCOO.

CCOO ha tractat de dialogar amb l'empresa per a posar fi a aquesta situació, però no ha sigut possible. Molt al contrari, l'empresa Decathlon contínua desenvolupant pràctiques lesives cap al nostre actiu sindical. En concret, els delegats i les delegades de CCOO en Decathlon reben els pitjors horaris, modificacions en les tasques assignades i en els torns, se'ls impedeix entrar en els centres de treball per a desenvolupar les seues funcions sindicals, etc.

CCOO lamenta profundament l'actitud de l'empresa Decathlon cap als delegats i les delegades del nostre sndicat, així com que les relacions laborals dins de l'empresa hagen de ser dirigides per un jutjat.