Archivado en Comunicats, socio economic

Coses del Conveni (I)

Comissions de servei (Art. 96)

Com ja sabeu, a hores d聮ara ja ha comen莽at la negociaci贸 d聮un nou Conveni Col路lectiu. No sabem si la negociaci贸 s聮allargar脿 molt o no, per貌 creiem que aquest fora un bon moment per anar recordant-vos alguns dels drets que es recullen en el nostre Conveni Col路lectiu. Un Conveni que va portar canvis substancials (es van eliminar les categories per nivells, la gradaci贸 de les pagues, etc.) i que ens ha aportat nous aven莽os en mat猫ria social.

Amb aquest reguitzell de comunicats propers que anirem publicant tamb茅 volem fer una crida a tot el personal sobre la necessitat, no tan sols de con猫ixer quins s贸n els nostres drets (tamb茅 els nostres deures) sin贸 com i de quina manera els hem d聮exercir.

De res no serveix aconseguir aven莽os en mat猫ria salarial, social, de jornada, etc, si no som capa莽os, despr茅s, d聮exercir aquest dret. Que no sigui, doncs, per desconeixement del nostre Conveni que deixem de demanar all貌 qu猫 茅s nostre. Per aix貌, ens sembla oport煤 recordar-vos alguns d聮aquest drets.

Art. 96.- Comissions de servei

聽聽 聽1.- Els viatges a qu猫 donin lloc les comissions de servei del personal aniran a compte de l聮entitat, i s聮unificaran les dietes per a tots els nivells en base a la taula fixada en l聮art 55 del present Conveni Col路lectiu.
聽聽 聽2.- Si el viatge compr猫n hores en qu猫 tingui lloc un 脿pat principal del dia o es pernocta fora del domicili, es meritar脿 mitja dieta.
聽聽 聽3.- ...聰les caixes establiran una assignaci贸 per quil貌metre d聮acord amb la taula fixada en l聮art. 55 del present Conveni Col路lectiu, quan les comissions de servei es realitzin en vehicle propi del empleat".

Recordem en aquest sentit, que la Circular d聮Organitzaci贸 de data 22.06.2006 que parla de despeses menors, de locomoci贸 i despla莽aments diu:

聽聽 聽聯l聮empleat que hagi de passar despeses de locomoci贸 i despla莽aments formalitzar脿 l聮impr猫s mod. 55 (despl. i locomoci贸 d聮empleats) adjuntant-hi els comprovants de les despeses. L聮empleat signar脿 l聮impr猫s, i el Cap de Departament o el Cap de Zona corresponent, segons els cas, el signar脿 donant la seva conformitat聰.

Queda clar, per tant, el dret a percebre aquestes dietes i a cobrar els despla莽aments. Queda clar que la Direcci贸 ho t茅 previst i regulat. Queda clar, doncs, que hi tenim dret.

Sabem de les dificultats, i fins i tot de les pressions que rebeu perqu猫 no presenteu aquestes despeses, per貌 us hem d聮encoratjar des de CCOO perqu猫 exerciu els vostres drets. I, com sempre, restem a la vostra disposici贸 per a qualsevol aclariment.

Matar贸, 21 de marzo de 2007