Archivado en Comunicados, Empleo

El Sindicat exigir√† al Ministeri d'Ind√ļstria la seva implicaci√≥ en la fugida d'empreses de telem√†rqueting

CCOO denuncia la deslocalització de més de 1.200 llocs de treball dels Call Centers d'ORANGE i ONO (6.000 a tot l'estat)

CONCENTRACI√ď A BARCELONA dimarts 12 de desembre

Primer va ser Jazztel on aquest estiu s'han perdut centenars de llocs de treball a causa de la deslocalització dels seus serveis de call centers a Argentina i ara sembla arribar el torn d'ONO i ORANGE. Segons la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) aquestes dues companyies també semblen estar preparant la deslocalització de les seves plataformes d’Espanya el que comportaria la pèrdua de més de 6.000 llocs de treball (1.200 de Catalunya) a través de les empreses subcontractistes que donen el servei d'atenció telefònica d'aquests clients.

COMFIA-CCOO traslladarà a les empreses la seva preocupació per a ser informats respecte als plans d'aquestes companyies. El Sindicat manté que hi ha suficients indicis per a témer el pitjor, donat que ja s'estan produint símptomes d'aquest tipus de processos com són: la pèrdua d'algunes d'aquestes campanyes i sobretot, l'enviament massiu dels formadors de les empreses d’Espanya per a forma gent a Llatinoamèrica. Idèntic procés que en Jazztel afirma COMFIA-CCOO.

Per aquest motiu el Sindicat ha decidit no deixar m√©s temps per a la den√ļncia p√ļblica d'aquesta situaci√≥ i ha convocat per a aquest dimarts 12 desembre concentracions en les principals capitals de prov√≠ncia on estan implantats els call centers d'aquestes empreses, les concentracions es realitzaran a: Lugo, Vigo, Sevilla, Salamanca, Valladolid, Madrid i Barcelona, sota el seg√ľent lema: ¬ďONO I ORANGE FAN LES AM√ąRIQUES!¬Ē.

CONCENTRACI√ď A BARCELONA dimarts 12 de desembre

En un comunicat distribu√Įt avui per COMFIA-CCOO s'afirma que: ¬ď...el nostre pa√≠s la concessi√≥ de llic√®ncies a aquest tipus de companyies les atorga el Ministeri d'Ind√ļstria i que aquestes llic√®ncies els obliguen a tenir centres d'atenci√≥ al client, per aix√≤ no sembla l√≤gic que el ministeri concedeixi llic√®ncies p√ļbliques a empreses que aprofiten les infraestructures de l'estat espanyol, que generen el seu negoci gr√†cies als diners dels consumidors espanyols i que ara pretenen dur-se els llocs de treball que genera la seva activitat empresarial a altres pa√Įsos¬Ē.

Per a COMFIA- CCOO aix√≤ no √©s m√©s que l¬íinici i punt de partida d'una campanya que va orientada en dues direccions, per una banda traslladar a l'opini√≥ p√ļblica un problema que a la llarga pot afectar als m√©s de 50.000 persones que treballen en el sector i per altra banda, una ronda de converses amb tots els agents implicats en el conflicte, demanant a les empreses que es replantegin la seva estrat√®gia empresarial i als organismes p√ļblics que tenen responsabilitat subsidi√†ria, com s√≥n el Ministeri d'Ind√ļstria, encarregat de la concessi√≥ de les llic√®ncies p√ļbliques d'aquestes companyies, el Ministeri de treball i tots aquells governs auton√≤mics que cedeixen s√≤l p√ļblic i/o instal¬ēlacions per al desenvolupament de l'activitat empresarial. En el cas d'Orange, recordar que aquesta empresa pertany al grup France Telecom en el qual el govern franc√®s √©s propietari de m√©s del 30 % de la companyia pel que per a COMFIA-CCOO converteix a l'ambaixada francesa en un altre dels interlocutors en esmentada ronda de converses.

COMFIA-CCOO Catalunya