Archivado en Comunicados, Elecciones sindicales

Eleccions sindicals BANCA 2006

Els nostres compromisos per al Conveni Col.lectiu de Banca

Descaregat el comunicat en catal脿 (PDF - 250 K) El proper dia 20, tots decidirem amb el nostre vot quines propostes i prioritats es duran a la negociaci贸 del Conveni Col聲lectiu. Comptem amb el teu suport per a plantejar una s猫rie de reivindicacions que, en el seu conjunt, millorin les nostres condicions laborals i permetin la conciliaci贸 de la vida laboral i familiar:

1) Millorar el nostre poder adquisitiu, amb una major participaci贸 en els beneficis de les empreses.
Aquest 茅s el principal objectiu del proper Conveni, tenint en compte els excel聲lents beneficis aconseguits pel conjunt de la banca en els 煤ltims anys i el nostre dret a participar dels mateixos, des de la seg眉ent proposta:
Increments globals de renda per sobre de l'IPC a trav茅s de:
- Conveni amb cl脿usula de revisi贸.
- Participaci贸 en beneficis vinculada al Benefici abans d'Impostos i no al dividend, com est脿 ara en el Conveni.
- Nivells m铆nims garantits per a cada funci贸, amb l'immediat increment salarial corresponent.
- Regulaci贸 de les retribucions variables i incentius en l'脿mbit de les empreses.

2) Tots els dissabtes de l'any festa.
脡s la nostra prioritat en jornada, per貌 la seva consecuci贸 no passa per ampliar els horaris del Conveni, ni anem a negociar la jornada partida en el Conveni ni, per descomptat, anem a canviar-los per l'antiguitat, com voldrien els bancs.

Aix貌 茅s aix铆 perqu猫, que sigui festa tots els dissabtes 茅s el nostre principal objectiu en jornada. Avui dia sabem que es treballen menys del 25% dels dissabtes de l'any, perqu猫 ja hi ha bancs que lliuren tots els dissabtes (Deutsche, Barclays, Bankinter, Espirito Santo,...); que hi ha acords de jornada amb lliurament dels dissabtes per a milers de treballadors (SCH Boadilla, oficines SFP de BBVA...) o que bancs, com BBVA, han decidit no obrir els dissabtes en 60 sucursals, donada la nul聲la rendibilitat dels mateixos.

3) Desenvolupament Professional Sostenible.
脡s necessari adequar una carrera professional en els bancs que compleixi una s猫rie de requisits de transpar猫ncia i de seguretat, amb una correcta adequaci贸 de nivells i funcions, que permeti als treballadors con猫ixer qu猫 han de fer per al seu desenvolupament professional, amb acc茅s a la formaci贸 necess脿ria per a aix貌 i que garanteixi la igualtat d'oportunitats entre homes i dones. I, a m茅s, estabilitat laboral i beneficis socials.

Aquests s贸n els compromisos que COMFIA-CCOO adquireix davant els treballadors i treballadores de cara a la propera negociaci贸 del Conveni Col聲lectiu. Ens avalen la nostra traject貌ria i els resultats obtinguts en negociacions anteriors.

Aix铆 de clares s贸n les nostres propostes.

El patrimoni amb el qual acudim a les eleccions sindicals s贸n les nostres propostes de futur i el balan莽 de l'aconseguit. No recorrem a les ins铆dies i a les calumnies. Nosaltres nom茅s estem compromesos amb tu.

COMFIA-CCOO Agrupaci贸 de Banca