Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO proposar脿 un Pla d'Ocupaci贸 per a crear 1.900 ocupacions en un per铆ode de quatre anys

Plantilles escasses i prolongacions de jornada: obstacles per a la conciliaci贸 de la vida laboral i familiar a banca

COMFIA-CCOO (Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de CCOO) proposar脿 als bancs un Pla d'Ocupaci贸 per a crear 12.093 ocupacions en un per铆ode de quatre anys que corregeixin els d猫ficits de plantilla que tenen les entitats. El pla suposaria un increment dels ingressos de la Seguretat Social per aquest concepte de 500 milions d聮euros en aquest per铆ode. L'objectiu del sindicat 茅s combatre les prolongacions de jornada en el sector, millorant les possibilitats de conciliaci贸 de la vida laboral i familiar d'una banda i, per un altre, millorar la qualitat del treball i l'atenci贸 al p煤blic.

Les xifres per entitats han estat calculades en funci贸 del volum d'hores no remunerades que es realitzen a cada banc per sobre de les establertes en el conveni o en els acords col聲lectius. Hem aplicat un coeficient de reposici贸 del 0,7 que permet calcular les necessitats de plantilla en contextos de fortes inversions en tecnologia com les quals es produeixen en el sector.

Per entitats, alguns dels resultats s贸n: 2.653 llocs de treball per a BBVA que suposaria estabilitzar en l'any 2010 la seva plantilla als nivells que tenia en 2005 ja que en el present any prejubilar脿 a m茅s de 2.000 treballadors; el Santander hauria de crear 2.307 ocupacions; Banesto, 1.104; el Grup Popular 1.362 i el Sabadell, 1.063.

Aquestes conclusions s贸n fruit de l'an脿lisi dels resultats obtinguts en la III Enquesta sobre prolongaci贸 de jornada que s'ha realitzat amb una mostra de 6.000 persones segmentades per entitats, territoris, categories i g猫nere en proporci贸 a l'univers que s'analitzava de 111.719 treballadors.

En aquesta ocasi贸 s'han realitzat per primera vegada m茅s de quatre "focus-group" (grups d'an脿lisis) els resultats de les quals ens han perm猫s millorar l'an脿lisi qualitativa del problema i, sobretot, de les seves conseq眉猫ncies.

Una de les dades rellevant 茅s l'aparici贸 de la "s铆ndrome del cremat" ("burn-out") entre els t猫cnics que prolonguen la seva jornada. Els t猫cnics comencen a apreciar de forma majorit脿ria un cert col聲lapse en el model d'organitzaci贸 del treball de les entitats analitzades: jornades dilatades, retribuci贸 decreixent, pressi贸 per a la consecuci贸 d'objectius inassolibles, deterioraci贸 de les seves expectatives professionals, deterioraci贸 de la vida personal...

La prolongaci贸 de jornada afecta, segons l'enquesta, a un 68 % dels empleats i suposa allargar 9,5 hores la jornada setmanal.

COMFIA-CCOO donar脿 a con猫ixer els resultats d'aquest treball a la patronal del sector, AEB, a les diferents entitats, al Ministeri de Treball, perqu猫 es comprometi a dotar de suficients recursos a la Inspecci贸 de Treball perqu猫 pugui garantir el compliment de les normes laborals, i als grups parlamentaris perqu猫 prenguin les iniciatives legislatives adequades.

El document amb un ampli recull dels resultats de la III Enquesta, que es distribueix a tots els treballadors i treballadores del sector bancari.
Descarga el document de la III Enquesta en catal脿 (PDF - 1MB)