Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Sabies que... BBVA - Catalunya

Controladors a les oficines

El Banc acaba d'engegar una experi猫ncia pilot a 40 oficines d'arreu de l'Estat, 5 de les quals a Lleida, anomenada Projecte de Millora dels Processos Comercials a Oficines. Consisteix en la contractaci贸 d'un equip de persones per mitj脿 d'una ETT, les quals, despr茅s de rebre la corresponent formaci贸 (?), son destinades a diferents Oficines.

La seva 煤nica missi贸 茅s fiscalitzar durant alguns dies la tasca que realitzen els Gestors Comercials d'aquestes Oficines, controlant cada hora les gestions realitzades durant l'hora anterior, i demanant quines tenen previst fer la seg眉ent.

Intu茂m que l'objectiu no ser脿 el de cercar mecanismes que facilitin la tasca d'aquests companys, i ens temem que la finalitat de l'experiment sigui identificar noves possibilitats d'incrementar la seva c脿rrega de feina i treure'ls-hi encara una mica m茅s el suc.

CCOO ja hem manifestat el frac脿s de l'estructura interna del BBVA, donat que disposa de nombrosos sistemes per quantificar i valorar la feina de tota la plantilla. Ara no nom茅s paguem els responsables d'aquests departaments del BBVA que no aporten solucions, sin贸 que a m茅s hem de pagar cronometradors externs.

Avui tots pleguem a les tres

A partir del passat dia 15, tots els horaris pactats col路lectivament al BBVA finalitzen la seva jornada, de dilluns a divendres, a les 15 hores. Aix铆 doncs, tots els treballadors i treballadores del BBVA adscrits a la jornada partida de conveni, acord oficines SFP o horari continuat de conveni, TOTS, PLEGUEM A LES TRES.

Sembla que aix貌, per貌, no acaba d'agradar-li al Banc i en algun territori ja s'ha activitat el pla de emerg猫ncia per tal d'evitar que aix貌 es mantingui. Els gestors comercials son convocats, en grup, a una determinada Oficina o a les pr貌pies depend猫ncies de la Zona, per fer trucades als clients oferint productes.

De res no serveixen els acords col路lectius que, tant a nivell de Sector com de Banc, assolim els Sindicats per reduir la jornada i millorar la conciliaci贸 de la vida laboral i personal, si despr茅s no exercim aquest dret.

Si aix貌 comporta cap mena de pressi贸, coacci贸 o amena莽a, no dubteu en comunicar-nos immediatament aquest fet. Actuarem amb la fermesa i discreci贸 que la situaci贸 requereixi.

Juny 2006

Llegir Comunicat en pdf