Archivado en Comunicats, socio economic

El Conveni Col·lectiu també ha millorat les nostres condicions laborals

Com ens ha millorat el Conveni Col·lectiu les nostres condicions laborals

En els darrers fulls hem fet un petit resum de la feina feta i les millores aconseguides per la Secci√≥ Sindical de CC.OO. a Caixa Laietana.  En aquest full tamb√© volem donar unes breus pinzellades d¬íall√≤ que ha fet el SINDICAT de CC.OO. en aquest darrers anys.

Amb maj√ļscules, destacar√≠em la signatura del Conveni Col¬∑lectiu de Caixes, (a casa nostra signat nom√©s per CC.OO.)

Les principals millores d’aquest Conveni són:

Reducció de la jornada.

√ė       1 dia m√©s de vacances (ja tenim 25 dies laborables de vacances per any).

√ė       M√©s tardes de dijous de lliuran√ßa de Maig a Setembre (5 mesos) i a m√©s, el Dijous de Setmana Santa a canvi de r√©s.

√ė       Possibilitat de substituir el perm√≠s de lact√†ncia per 10 dies naturals, i 5 dies laborables de perm√≠s durant el primer any de vida del nad√≥

Préstecs.

√ė       Rebaixa del tipus d¬íinter√®s del pr√©stec per a l¬íhabitatge habitual.

√ė  Igualaci√≥ de condicions del pr√©stec de 5 anualitats al de 4 anualitats.

√ė     Possibilitat de sol¬∑licitar un segon pr√©stec per al canvi d¬íhabitatge habitual en les mateixes condicions que el primer.

√ė       Rebaixa del tipus d¬íinter√®s del pr√©stec social al 100% del Euribor.

√ė       Aplicaci√≥ d¬íaquesta millores a la cartera viva.

Salaris

√ė       Increments de sou per el per√≠ode 2003-2006 amb cl√†usula de revisi√≥  acordada.

√ė       Plus Conveni de 180 ¬Ä el 2004 fins 240 ¬Ä al 2006 lineals per a tothom, afavorint percentualment m√©s a aquells que menys cobren. En tres anys ha suposat m√©s de 600 euros.

√ė       S¬íelimina la gradaci√≥ de pagues. Des del primer any es meriten totes les pagues.

√ė      M√©s ajuda pels infants en els tres primes anys de vida. En total 1.625 ¬Ä per infant en aquest per√≠ode.

Carrera d’ascens per antiguitat

√ė       Recuperaci√≥ de la carrera d¬íascens per experi√®ncia fins al nivell VIII (quasi Of. 1¬™. Abans nom√©s es podia arribar fins Auxiliar A, actual Nivell XI ) Aquesta millora suposa m√©s de 50.000 euros en 30 anys. A casa nostra s√≥n ja m√©s de 200 companys/es els qui han millorat la seva categoria merc√®s al conveni.

I, a més

√ė Ascens per convocat√≤ria d¬íoposicions que, a casa nostra, ha propiciat un pacte per a la convocat√≤ria d'oposicions. (l'√ļnic pacte signat en els darrers anys ).

√ė  Declaraci√≥ toler√†ncia zero pel que fa al m√≤bing o assetjament moral.

√ė       Tipificaci√≥ com a falta molt greu l¬íassetjament sexual.

I també ....

CCOO obté importants pronunciaments de la Justícia a favor de les treballadores i els treballadors .....

El Tribunal Constitucional reconeix el còmput de l’antiguitat des de la primera data d’ingrés a l’empresa (períodes amb contractes no fixos encadenats), també als efectes de complements de pensions.

El Tribunal Constitucional, reconeix el dret a l¬í√ļs del correu electr√≤nic a les empreses.

..... i en defensa de la naturalesa jurídica de les caixes

El Tribunal Suprem, anul·la dos articles del Reglament de les Quotes Participatives (RD 302/2004) que retallaven la capacitat de decisió dels Òrgans de Govern i dotaven il·legalment de drets polítics als possibles subscriptors de quotes participatives.

CCOO es la √ļnica organitzaci√≥ que ha plantejat i obtingut resultats positius amb aquest pronunciament del Tribunal Suprem. CCOO estem fermament compromesos en la defensa de l¬íactual naturalesa jur√≠dica de les Caixes.

Mataró, 21 d’abril de 2006