Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat, Previsio Social
CIRCULAR.- Secretaría de Políticas Públicas y Protección Social - C.S.CCOO Julio 2018
Ampliació permís de Paternitat a 5 setmanes
El 5 de juliol de 2018 ha entrat en vigor l'ampliació del permís de paternitat fins a la 5a setmana, d'acord a la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per 2018 publicada en el BOE del passat 4 de juliol.
D'aquesta manera el treballador o treballadora tindrà dret a la suspensió del contracte per paternitat durant cinc setmanes, ampliables en els supòsits de part, adopció, guarda amb finalitats d'adopció o acolliment múltiples en dos dies més per cada fill o filla a partir del segon.
Com passava fins ara, el treballador o treballadora el fet que exerceixi aquest dret podrà iniciar el seu gaudi durant el període comprès des de la finalització del permís per naixement de fill o filla, previst legal o convencionalment, o des de la resolució judicial per la qual es constitueix l'adopció o a partir de la decisió administrativa de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment.
El gaudi del permís durant les primeres 4 setmanes serà obligatòriament ininterromput, des del moment assenyalat en el paràgraf anterior, mentre que la 5a setmana de permís tindrà caràcter "volant", això és, que podrà gaudir-se, alternativament, bé de forma successiva a les 4 primeres setmanes o bé en un nou període independent dins dels nou mesos següents a la data de naixement del fill o filla, la resolució judicial o la decisió administrativa corresponent.
En els casos en els quals es vulgui gaudir de la 5a setmana de permís de forma "volant", en un nou període independent de les 4 primeres setmanes, haurà de comptar-se amb l'acord previ entre l'empresari i el treballador o treballadora.
De la mateixa manera, es manté el règim de gaudi a jornada completa o jornada parcial que ja estava establert per a les prestacions de paternitat i maternitat. De manera que el permís de paternitat podrà gaudir-se en règim de jornada completa o en règim de jornada parcial d'un mínim del cinquanta per cent, previ acord entre empresari i treballador o treballadora, i conforme es determini reglamentàriament. En tot cas, el règim de jornada serà el mateix per a tot el període de 5 setmanes, amb independència que es gaudeixi de forma ininterrompuda o en dos períodes diferenciats.Reuniones comerciales en oficinas
Despido libre... pero no para la cúpula directiva
Las elecciones en Banca. Vídeo
CCOO convoca concentració davant la botiga de Caprabo franquiciada per falta de respecte de les condicions laborals
Primera reunión ERE (Sitel)
#1M2023 EXIGIM UN CONVENI JUST! AMB LES COSES DE MENJAR NO S´HI JUGA!









