Archivado en Comunicats, Salari

No sortirem de pobres (II)

En el Consell d聮Administraci贸 d'aquesta setmana s'han aprovat una s猫rie de plusos i millores a un cert nombre d聮empleats i empleades.

En la nostra nota "No sortirem de Pobres" (Intranet 03.02.06) ja don脿vem unes pinzellades del que supos脿vem que seria el cam铆 que la nostra Direcci贸 seguiria per intentar calmar el creixent descontentament existent entre tota la plantilla.

En primer lloc, a aquells que surtin beneficiats per la decisi贸 del Consell els felicitem. 脡s una justa i m铆nima recompensa al seu treball, per貌 el que no ens sembla raonable, 茅s que aquesta millora no abraci totes les situacions injustes.

Aquesta vegada les pujades han afectat a m茅s gent (sembla ser que m茅s de cent), b脿sicament d'oficines. Responsables d'oficines amb nivells molt baixos. M茅s plusos que no pas nivells. En definitiva no passa de ser la regularitzaci贸 d'una classificaci贸 d'oficines escarransida i que no compleix les expectatives d'una carrera professional raonable.

Tamb茅 hi ha hagut alguna modificaci贸 en la quantificaci贸 de la recompensa pel compliment d'objectius (s'incrementaran per als qui arribin al m脿xim i es penalitzar脿 els qui es quedin per sota del m铆nim). Molt raonable si no fos pel problem脿tic que resulta el tema dels objectius, ple d'arbitrarietats tant en establir-los com al computar-los.

Les principals mancances del sistema s贸n:

a.- La subjectivitat de la Direcci贸 per tal d'atorgar, o no, aquestes millores.

b.- Est脿 sustentat, quasi exclusivament, en la consecuci贸 dels pressupostos assignats, q眉esti贸 totalment subjectiva i plena d'insufici猫ncies i mancances.

c.- Solament contempla, i parcialment, els c脿rrecs de delegat/es. Suposem tamb茅 que a responsables de seccions internes. Per貌 deixa fora a la resta de la plantilla. Que no som un equip i tothom compta?

d.- La Direcci贸 no vol cap acord amb la Representaci贸 Laboral, ni tan sols vol parlar, ni escoltar les nostres peticions ni el nostre parer.

e.- La Direcci贸, i aix貌 茅s potser el m茅s important, amb aquesta actuaci贸 no s'obliga a res en el futur. Tan sols vol crear expectatives, que es compliran, o no, en funci贸 de les seves pr貌pies necessitats.

En definitiva, la Direcci贸 no vol un acord a mig o llarg termini amb la Plantilla. Ni que aquesta s脿piga quina pot ser la seva projecci贸 professional i econ貌mica dins de l聮Entitat. Com sempre, ens vol tenir a la seva arbitrarietat. O sigui, el nostre nivell salarial present i futur anir脿 en funci贸 de les necessitats de la Caixa, independentment dels nostres esfor莽os i de com sigui d'injusta la nostra situaci贸 particular.

En un m贸n econ貌mic cada dia m茅s competitiu, cada cop m茅s exigent, on es necessita la nostra m脿xima professionalitat i se'ns demana el m脿xim, l聮Entitat fa el m铆nim esfor莽 i no vol assumir cap mena de comprom铆s futur respecte la plantilla.

Per a CCOO, la Direcci贸 est脿 perdent un altre cop l'oportunitat de millorar realment les relacions laborals i de crear un vincle d'il路lusi贸 per a tothom. Nom茅s una visi贸 miop i a curt termini del negoci pot justificar aquesta decisi贸.

Matar贸, 23 de mar莽 del 2006