Archivado en Comunicats

Negociació col.lectiva

DEFENSEM LA PROFESSIONALITAT DE LES PLANTILLES DE BANCA

En la reunió de la Mesa Negociadora del XXIII Conveni Col·lectiu de Banca celebrada avui, des de CCOO hem presentat les nostres propostes en defensa de la professionalitat de les treballadores i treballadors de Banca. El nostre objectiu: assegurar el desenvolupament de la carrera professional amb criteris clars i objectius.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Per a això hem plantejat:
  • Dissenys de carrera professional definits i basats en elements objectius, amb formació certificada i acreditació de les competències.
  • Reducció dels actuals nivells retributius del Conveni, i vinculació de funcions a nivells mínims: Funcions de Direcció: Nivells IV i V; d'Assessoria i Gestió Comercial Nivells VI i VII; i resta de funcions Nivell VIII. Igualment els seus equivalents als Serveis Centrals.
  • Concretar ascensos de nivell en funció de paràmetres mesurables: antiguitat, desenvolupament efectiu de la funció, formació i acompliment amb èxit, incloent criteris d'avaluació de l'acompliment i participació en els sistemes de retribució variable.
  • Consolidació de retribucions voluntàries o variables en nivell retributiu quan siguin recurrents o en funció de l'antiguitat.
  • L'AEB insisteix en ampliar els nivells retributius, creant el nivell de Tècnics IX que, segons ens transmeten: "facilitaria l'accés al Grup, en funció d'una millor adequació funcional", a més de reiterar la seva petició d'un nivell d'entrada inferior als actuals, per estimular la contractació.
CCOO hem manifestat que una decisió d'aquest tipus ha d'estar vinculada a compromisos certs en creació d'ocupació, modalitats de contractació, períodes de prova i desenvolupament professional amb equiparació als nivells actuals en un termini curt.
L'AEB, encara que ha manifestat que estudiarà les nostres propostes, manté la necessitat de flexibilitzar funcions i retribucions per respondre a les exigències del mercat i de la competència. Igualment, expressa la dificultat de concretar aquestes propostes en el Conveni, remetent a la negociació a les Empreses. Insisteixen que es generen rigideses que no van amb els temps actuals, que requereixen més flexibilitat.

CCOO tenim clar cap a on volem dirigir la negociació: un Conveni que doni resposta a les inquietuds professionals, que objectivi la retribució i que garanteixi la capacitació professional de les plantilles. L'AEB insisteix en desregular (veritable accepció de la flexibilitat en la seva opinió) i a buidar de contingut el Conveni Col·lectiu.

En la propera reunió, fixada per l'11 de juny, contestaran a les nostres propostes i abordarem el següent bloc de negociació.