Archivado en Comunicats

Negociació Col.lectiva

DOS MODELS DE CONVENI, DEL FUTUR DEL SECTOR.

La patronal de banca insisteix en el seu discurs neoliberal i de desregulació de les condicions laborals del sector. A la reunió d'avui de la Mesa Negociadora del Conveni Col-lectiu l'AEB s'ha dedicat a rebutjar punt per punt les plataformes sindicals -només en alguns ens diu que els estudiarà- confirmant amb els seus arguments que estem parlant de dos models diferents de sector, de relacions laborals. No parlem d'un punt més o menys en el salari, el que es pretén és canviar radicalment el Conveni.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

CCOO defensem un Conveni de normalització, i hem explicat reiteradament els punts bàsics d'un acord possible i necessari: que garanteixi l'ocupació, procuri una recuperació salarial certa, millori les condicions de treball i reconegui la professionalitat de les plantilles.

L'AEB pretén un Conveni de retallades i supressió de conceptes salarials, un Conveni de desregulació de la promoció i desenvolupament professional, d'eliminació de drets. Pretén aprofitar la reforma laboral, el límit de la vigència dels convenis, la prudència -o temor- de les plantilles davant la crisi del sector i la desocupació, per donar un cop brutal al Conveni i als nostres drets bàsics.

L'AEB comparteix aquesta intenció, el mateix esquema, amb les patronals d'Estalvi (CECA-ACARL) i Cooperatives de Crèdit / Caixes Rurals (UNACC). La resposta sindical, de rebuig, està sent la mateixa en els tres convenis. En el d'Estalvi es suma la provocació de BANKIA, imposant unilateralment a la seva plantilla la jornada partida, el que va provocar que en l'última reunió tots els sindicats ens aixequéssim de la Mesa.

Per no paralitzar la negociació i per posar de manifest les diferències i defensar i fer avançar les nostres propostes amb fermesa, hem calendaritzat els blocs de la següent manera:
  •   28 de maig. Classificació professional, promoció, formació, mobilitat funcional. Ocupació.
  •   11 de juny. Estructura salarial, conceptes salarials, antiguitat, participació en beneficis.
  •  Segona quinzena de juny. Jornada i horaris, conciliació, salut laboral, igualtat, beneficis socials, previsió social complementària, règim disciplinari.
CCOO estem visitant les oficines i centres de treball, explicant la transcendència del repte, i preparant mobilitzacions de totes les plantilles, única via per desencallar el bloqueig i intentar aconseguir un Conveni per avançar.