Archivado en Comunicats

Conveni col.lectiu

PROPOSTES DE CCOO EN EL CONVENI DE SORTIDA DE LA CRISI.

CCOO hem presentat avui una bateria de propostes per a una veritable transformació i modernització del Conveni Col·lectiu

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

L?AEB pretén sortir de la crisi canviant les regles del sector de dalt a baix, fent servir la reforma laboral, retallant salaris i eliminant drets. Les nostres propostes principals són:

Ocupació: Reforçar les garanties d'ocupació davant decisions organitzatives de les empreses (exterioritzacions, subcontractacions?). Reforçar els marcs de control sindical per abordar les reestructuracions. Generar ocupació neta i de qualitat per combatre l'escassetat endèmica de plantilla.

Retribucions: Recuperació salarial: una pujada fixa, amb clàusula de garantia del 3% per a l'any 2015 i del 2% per als següents. Participació en els beneficis del sector: distribució entre la plantilla d'un percentatge del benefici net de cada empresa.

Jornada: Introduir elements certs i creïbles de verificació i control de la jornada, per combatre i eliminar les prolongacions il·legals. Establir definitivament els dissabtes com a dia inhàbil en el sector. Flexibilitat lligada a la millora de la conciliació de la vida personal i laboral. Actualització dels criteris d'elecció de les vacances.

Professionalitat: Formació amb elements de motivació, reconeixement i participació. Nivells mínims per a les funcions principals (direcció, sotsdirecció, apoderament, gestió comercial, i els seus equivalents als Serveis Centrals), lligats a la classificació de l'oficina o departament. Promoció i desenvolupament professional reglats i objectius, combinant criteris de formació, funció i acompliment.

Igualtat i Conciliació: Vigilància i exigència del compliment dels Planes d'Igualtat en el sector. Prioritat de la conciliació davant diverses matèries (vacances, trasllats). Millora i unificació de les mesures de conciliació per a la generació d'un marc que potenciï la corresponsabilitat.

No hi ha cap dubte de que en aquest Conveni ens estem enfrontant a la definició del sector bancari per als propers temps. No estem discutint un punt de més o de menys.

L'AEB proposa un sector amb una forta devaluació salarial, sense regulació i sense garanties per les i els professionals de banca. Volen canviar les regles, o millor: que no hi hagi regles.

CCOO proposem un sector ordenat, retribucions justes i participació en els beneficis, drets i condicions de treball estables i reconeixement de la professió bancària.

La vigència del Conveni acaba el 31 de desembre. Cal afrontar la disjuntiva amb decisió.