Archivado en Comunicats

Conveni Colectiu - Negociació

CCOO planteja propostes mentre la patronal vol arrasar amb tot.

A la reunió d'avui de la Mesa Negociadora, CCOO ha presentat les seves propostes basades en les premisses anunciades fa uns dies: conveni de normalització amb recuperació de poder adquisitiu i millores en molts temes, adequat al context de recuperació econòmica i millora dels comptes de les empreses del sector.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

CCOO PROPOSA

Conveni per a 4 anys (2015-2018), que aporti tranquil·litat i estabilitat a les plantilles del sector, després dels durs anys de reestructuració viscuts.

Creació d'ocupació de qualitat.
Increments salarials nets entre el 2,5% i el 3,5% i revisions posteriors a l'alça en funció del PIB i increment de la part lineal del plus conveni fins als 400 euros.

Conciliació i igualtat d'oportunitats:
  • Jornada: Eliminació / reducció de tardes de dijous.
  • Vacances: Garantir al màxim la lliure elecció i comprometre a les empreses en la substitució del personal absent. Un dia més de vacances i consolidació del dia de lliure disposició de l'anterior conveni (total dos a l'any).
  • Flexibilitat de l?horari d?entrada i sortida: una hora per fills / es fins a 12 anys. Millorar les reduccions de jornada (reducció exclusiva dijous tarda fins als 12 anys del fill / a, possibilitat de còmput setmanal, etc.).
  • Adopció a cada empresa de protocols contra l'assetjament sexual i laboral.
  • Reconeixement de les parelles de fet a tots els efectes.
  • Millora dels permisos per conciliació (naixement, hospitalització, lactància, etc.) i dels permisos no retribuïts (còmput antiguitat, etc.). Permisos retribuïts de curta durada (acompanyar fills menors a consultes mèdiques o entrevistes escolars, etc.).
  • Ajuda guarderia i ajuda formació fills / es: increment d'imports i clarificació del cobrament en determinats supòsits.

Carreres professionals:
  • Eliminació dels nivells XIII i VIII (equiparant-lo al VII) i millora de la carrera per experiència.
  • Ampliació de percentatges de promoció per capacitació i creació de carreres professionals, a la xarxa i en SSCC, amb reconeixement salarial.

Préstecs Habitatge: Fins a 7 anualitats (mínim de 250.000 revaloritzables) al 50% de l'Euribor (topalls de 4,5% i 0). Fins a 35 anys de termini.

Atencions diverses: 25.000 ? i 10 anys de termini. Bestretes: 9 mensualitats.

Previsió Social: Incrementar l'aportació mínima per jubilació al 5% del salari i 1.200 ? anuals. Estendre el complement d'orfandat fins als 25 anys.

Formació: Limitació de la càrrega lectiva i reconeixement de l'Ajuda per màsters, postgraus i idiomes.

Salut Laboral: avaluació dels riscos psicosocials i posada en marxa de mesures correctores. Reconeixement de la plantilla com a usuària de pantalles de visualització de dades.

Faltes i Sancions: Revisió del sistema en profunditat, millorant les garanties per a les persones afectades per un expedient sancionador.

LA PATRONAL VOL arrasar amb tot

Després d'un discurs ploramiques que pinta un panorama del sector que poc té a veure amb un entorn de sortida de la crisi, la patronal manifesta que l'actual conveni només genera "esllavissades de costos, rigidesa i inequitat", conté elements ineficients i desmotivadors per a les plantilles i no s'ajusta a les necessitats actuals de les empreses.

Amb bastant poc pudor (i amb referències a la pèrdua de la ultraactivitat del conveni que permet la Reforma Laboral si no s'arriba a un acord), la patronal advoca per un "canvi de model de relacions laborals" al voltant d'una plataforma que contempla:

• Plus individuals (de posar i treure) i salari variable
  • La supressió de l'ascens de nivells salarials pel mer pas del temps (carrera per antiguitat)
  • L'eliminació dels triennis (antiguitat)
  • La supressió de la classificació d'oficines
  • La reducció del nombre de pagues i la quantia d'ajudes i plusos
  • La retallada de les aportacions als plans de pensions
  • Una revalorització salarial molt per sota de la plantejada pels sindicats
  • Deixar en l'àmbit del conveni únicament la jornada anual màxima, remetent la regulació dels horaris a l'àmbit de cada empresa, per adaptar-se a les necessitats de la clientela
  • L'ampliació del radi de la mobilitat geogràfica (actualment 25km)
  • L'eliminació de certs complements com el de residència
  • La supressió dels processos de promoció objectiva (oposicions)

REBUIG FRONTAL DE CCOO

La resposta de CCOO ha estat de frontal rebuig a les pretensions de la patronal.
Les seves propostes es troben a les antípodes de la justa normalització de condicions que mereixen els treballadors i treballadores del sector, després d'haver fet un evident exercici de responsabilitat i sacrifici en els últims anys, assumint una crisi que no han provocat ells, sinó la mala gestió dels seus directius. Si la sortida de la crisi es comença a notar en els comptes de resultats de les empreses, també s'ha de notar en les condicions d'unes plantilles exhaustes i molt pressionades.

CCOO no permetrà que ens prenguin el marc de condicions bàsic del nostre conveni ni que ens canviïn drets pactats i regulats durant anys de negociació per models de desregulació i arbitrarietat.

La propera reunió es fixa per al dia 11/03/15
ÉS TEMPS D'AVANÇAR, ÉS TEMPS D'UN BON CONVENI