Archivado en Comunicats, socio economic, Eleccions Sindicals

ELECCIONS AL PARLAMENT EUROPEU - 25 de maig de 2014

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

El dia 25 tothom a votar per l'Europa social

Si hem après alguna cosa d’aquesta crisi econòmica és el paper que han tingut els governs de la Unió Europea aplicant unes polítiques d’austeritat, al servei del poder econòmic i financer, que han fet augmentar l’atur, la pobresa i la desigualtat a bona part d’Europa.

Cal un canvi de rumb en les polítiques de la Unió Europea. Volem una Europa social que defensi els drets laborals i socials i prioritzi la lluita contra l’atur i la pobresa. Volem una Europa que posi en marxa un pla d’inversions per desenvolupar l’economia productiva dels països amb més atur i doni solucions de futur a la gent més jove. Volem una Europa que defensi drets i llibertats per a tothom i no miri cap a un altre costat quan a Lampedusa o a Melilla mor gent que simplement busca una vida millor. Volem uns representants polítics que plantin cara als lobbys econòmics i financers i defensin les persones.

La mobilització de la gent, al carrer i a les urnes, és la que pot fer canviar les coses. L’abstenció no és la solució. Per això el dia 25 hem d’anar votar aquelles opcions que defensin una Europa social i democràtica al servei de les persones i no dels mercats.

editorial . Lluita digital 195 - especial eleccions europeespàgs. 5 a 8

_________________________________________________________________________________

Informació d'interès laboral sobre les eleccions del proper diumenge

Si coincideix l’horari de votacions amb l’horari de la jornada laboral et correspon un permís retribuït per exercir el dret a votar: Coincidència de més de 4 hores de jornada laboral: permís retribuït de 4 hores. De més de 2 a 4 hores: 2 hores de permís retribuït. Determinar el moment d’utilització d’aquest permís és potestat de l’empresari i aquest pot demanar el justificant acreditatiu d’haver votat.

Si aquell dia ets membre de mesa electoral o Interventor o Interventora tens dret a un permís retribuït de la jornada completa durant el dia de la votació, si és laborable per a tu. En tot cas tens dret a un permís corresponent a les cinc primeres hores de la jornada laboral del dia immediatament posterior.

Si fas d’Apoderat o Apoderada tindràs dret a un permís retribuït de jornada completa durant el dia de la votació, si fos per a tu laborable el dia 25.

Si el teu torn de treball pel dissabte 24 està previst que sigui per la nit i ets membre de mesa electoral, interventor/ra o apoderat/da, tens dret a canviar-lo per tal que puguis descansar.

Per a tota la normativa:

DOGC - Diari Oficial de la Generalitat deCatalunya 6619 - 09-05-14

BOE 3464 – Real Decreto 213/2014 convocatoriaelecciones Parlamento Europea

Si tens algun dubte, posat en contacte amb qualsevol dels teus delegats o delegades de CCOO del teu centre de treball.

________________________________

Taula rodona amb candidats a les eleccions europees

Taula rodona del 14 de maig de 2014 a la seu de CCOO de Catalunya a Barcelona, amb els eurocandidats Esther Niubó (PSC), Ramon Tremosa (CiU), Andrea Levi (PPC), Josep Maria Terricabras (ERC) i Ernest Urtasun (ICV).

secretaria de comunicació

COMFIA-CCOO Catalunya