Archivado en

Que no ens toquin els… drets!

Les vacances

11-02-2014 Un dels temes més delicats i que afecten a tota la plantilla de forma molt personal són els quadrants de vacances. Cal recordar que les vacances són un període de descans imprescindible, i que repercuteix en la nostra salut i en la qualitat de la nostra feina molt directament.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

pdf print pmail

Les vacances són un dret. I com a tal, hem de planificar-les amb temps, d'acord amb el que estableix tant el nostre Conveni Col·lectiu (art.26) com els pactes interns de Banc Sabadell.

Aquest any 2014, no només es fa imprescindible fer un recordatori dels aspectes més rellevants a tenir en compte per confeccionar els quadrants, sinó que per l'acord signat el passat 27 de setembre i que va suposar que la Direcció retirés l'ERTO previst, hi ha alguns canvis només per al 2014 i 2015 que cal subratllar.

Organització dels quadrants de vacances

• Els quadres de vacances s'han de fer obligatòriament i han d'estar a disposició de la plantilla afectada i dels seus representants, si aquests els demanen.
  • El quadre de vacances és propi de cada oficina o departament. No fer-ho així no té cap suport legal, ni normatiu, ni organitzatiu.
  • Es farà un quadrant per al personal administratiu i un altre per a tècnics. Les vacances de cadascun dels grups seran independents de les de l'altre.
  • S'han de confeccionar seguint els criteris d'antiguitat establerts, tenint en compte la preferència d'escollir vacances en període escolar dels treballadors amb fills.
  • Les vacances del grup de tècnics es fixaran de mutu acord entre l'empresa i el treballador.
  • Hem de conèixer el període de vacances com a mínim amb dos mesos d'antelació. Durant els dos mesos anteriors a l'inici de les vacances ja autoritzades, no ens les poden canviar de forma unilateral.

Dies de vacances de la plantilla de Banc Sabadell i filials participades al 100%

• Les vacances s'han de programar entre l'1 de gener i el 31 de desembre.
  • Durant els dijous que es treballen a la tarda (jornada continuada),tots els dijous que entrin en els dos primers períodes de vacances sol·licitats, comptabilitzen per un dia de vacances. Un període pot ser només d'un dijous, i aquest comptarà per un dia de 7 hores en el primer i segon període. A partir  del tercer període en horari d'hivern, cada dijous comptarà per 10 hores.

Exclusivament per a 2014 i 2015:

·         Dies de vacances a repartir per a cada any: 28 dies

·         1 dia addicional que cada treballador/a haurà d'escollir per aquest any, entre un d'aquests tres dies: 24 o 31 de desembre o bé el 5 de gener.

Recorda: Hauràs de programar un d'aquests tres dies de forma obligatòria, ja que al contrari perdries l'opció de gaudir-ne. (Consulta l'acord aquí)

Any rere any vivim, en el moment de confeccionar els quadrants, moments de tensió provocats en la majoria dels casos per una interpretació que alguns directius, de forma interessada i egoista, utilitzen per un afany a fer mèrits davant els seus superiors.

Si et trobes amb dificultats per confeccionar el teu quadre de vacances, si creus que els criteris de prevalença no s'estan aplicant correctament, posa't en contacte amb CCOO ja sigui amb el teu delegat/a de referència o bé al nostre correu CCOOgbs@bancsabadell.com

Febrer de 2014

Infórmate