Arquivado en Documentacio, Previsio Social

Pla de pensions per al col·lectiu procedent de Banco CAM

Dades més importants a considerar

23-04-2013 Fa uns dies vam comunicar la signatura del nou Reglament del Pla de Pensions d’Empleats de Banc Sabadell –PPEBS- per integrar en ell totes les aportacions i les prestacions que es van acordar en el pacte de Condicions Socials i Subrogació de 15 de juny de 2012. Amb aquest comunicat i l'enllaç que adjuntem volem ampliar la informació que en aquell moment facilitàvem.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

(Enllaç al resum dels aspectes més destacats)

La integració dels empleats que continuen en actiu s’ha fet creant dos col·lectius nous en el PPEBS:

Col·lectiu A5 (Col.1 a Banco CAM) integra tots els treballadors amb antiguitat en Caixes Confederades anterior al 30-5-86. Aquest col·lectiu és de “Prestació Definida” per a totes les contingències (jubilació, incapacitat i defunció). Es cataloga així perquè l’import que paga el PPEBS es determina amb una fórmula. Aquestes prestacions definides són:

Jubilació.- Als 65 anys el Pla pagarà la quantitat necessària perquè, sumada a la pensió de la Seguretat Social, es cobri el 100% del darrer salari pensionable. Aquesta quantitat s’incrementarà amb un 2% fins a la mort.

Incapacitat permanent.- El Pla pagarà la quantitat necessària perquè, sumada a la pensió de la Seguretat Social, es cobri el 100% del darrer salari pensionable, indistintament del grau d’incapacitat. Aquesta quantitat serà constant fins a la mort.

Mort.- Genera prestacions de viduïtat per al cònjuge i d’orfenesa per als fills. Les quantitats a percebre del Pla són:

Viduïtat -> Quantitat que, sumada a la pensió de la Seguretat Social, arribi a cobrir el 50% del seu darrer salari pensionable. És constat fins a la mort del beneficiari o noves núpcies d’aquest.

Orfenesa -> Com en la viduïtat, però fins al 20% del seu salari pensionable. És constant fins als 24 anys el 2013 i als 25 anys a partir de 2014.

Les aportacions que tindrà aquest col·lectiu es concreten en el dictamen actuarial que s’emet anualment.

Col·lectiu D (integra al Col·lectiu 4 de Banco CAM), és d’“Aportació Definida” per a la jubilació, ja que en el PPEBS estan especificades les aportacions que s’han de fer, i de “Prestació Definida” per a la incapacitat o mort, que són les mateixes que s’indiquen per al col·lectiu A5. Les aportacions que percebrà són:

Mensualment se’ls aportarà el 2,75% del seu salari pensionable i la suma anual mai serà inferior al percebut en 2012, amb el mínim de 771,60€ per a 2013.

Aquells que ja percebien les seves aportacions addicionals periòdiques, les continuaran tenint en les mateixes condicions.

En els casos de mort o incapacitat, aquestes aportacions es faran servir per pagar les pensions que generi la mort o la incapacitat. L’excés que es pogués produir serà per al beneficiari designat pel partícip i, en cas de no existir, per als seus hereus legals.

Amés a més, ambdós col·lectius seran partícips del Col·lectiu B, on s’integren tots els empleats en actiu de Banc Sabadell, a efectes de les aportacions que el promotor ha de fer el 31 de gener de cada any, que van ser de 502,55€ el 2013. Aquesta quantitat es revisa anualment en els mateixos percentatges que les taules salarials del Conveni de Banca.

En aquest Col·lectiu B també s’integraran els drets consolidats dels Col·lectius 2 i 3 de Banco CAM i recollirà les aportacions voluntàries que es vulguin fer per part de qualsevol partícip, indistintament del col·lectiu al qual pertanyi.

Finalment, dir-vos que s’ha creat el Col·lectiu D1 per als excompanys del Col·lectiu 4 a Banco CAM, afectats per l’Acord de Prejubilacions de 2010 que han de continuar rebent les mateixes aportacions pactades el seu dia, fins als 64 anys.

El salari pensionable el conformen els conceptes mensuals següents:

Salari Base

Antiguitat

Antiguitat tècnic (només tècnics)

Antiguitat Banco CAM

Plus Conveni Qualitat

Plus Polivalència (només administratius)

Complement Banco CAM

Bossa de Vacances

Els tres primers conceptes són pensionables per 17,25 vegades i la resta per 12.

Per a qualsevol dubte, consulta amb el teu delegat de CCOO o posa’t en contacte amb nosaltres ccoogbs@bancsabadell.com

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Onde estamos