Arxivat a Comunicats

Integració complexa i 115 treballadors afectats obligatòriament per l'ERO

Comissió seguiment ERO

13-02-2013 Falta de previsión, incumplimiento de las expectativas, la realidad les ha desbordado, el número de incidencias se ha disparado, el número de operaciones por ventanilla se ha cuadruplicado...

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Text complet en PDF

Comissió de seguiment ERO

Comença la reunió del set de febrer amb l’exposició de la situació de la Xarxa d’Oficines després de la fusió de Banco CAM i el grup Banc Sabadell.

1.- En primer lloc es reconeix la falta de previsió i de l’incompliment de les expectatives programades per la fusió. La realitat els ha desbordat, l’afluència de clients a les oficines ha estat el doble del què esperaven, la quantitat d’operacions s’ha duplicat en comparació a un mes semblant.

2.- El nombre d’incidències s’ha disparat fonamentalment per la massiva utilització de la llibreta per part dels clients Banco CAM. Tenien previst un milió de llibretes noves, però estaven defectuoses i la banda magnètica no era llegida pels caixers automàtics. La quantitat d’operacions per  finestreta s’ha quadruplicat, la qual cosa ha provocat llargues cues.

Com a solució als problemes ens informen de les actuacions següents:

1.- S’està procedint a la modernització de la xarxa de caixers automàtics Banco CAM, molts d’ells estan antiquats. I a la modificació dels caixers automàtics interns, que passaran a ser externs. A CAM majoritàriament són intens (dins de l’oficina, cosa que comporta l’aglomeració de gent).

2.- Els llocs de caixa a les oficines de Banco CAM no són operatius, ja que els clients s’asseuen per ser atesos a la taula. S’estan modificant al model de Banc Sabadell. Ampliació dels llocs de caixa en les oficines.

3.- Una quantitat considerable d’operacions de finestreta són pagaments a tercers i majoritàriament no són clients. Obligació de fer-ho en uns dies determinats i instar aquests no clients a domiciliar aquests pagaments o fer-ho per internet o pel caixer automàtic. A mig termini es cobrarà una comissió per aquest servei.

4.- La creació de la figura del Gestor d’Autoservei fins al trenta-u de març de 2013, per informar i ensenyar als clients la utilització del mitjans alternatius (caixers automàtics, internet BS ONLINE), per a la seva gestió diària. I la contractació d’ETT.

CCOO exposem les nostres propostes, les mateixes que havíem traslladat anteriorment en la reunió amb Miquel Montes. Recullen la majoria i agraeixen el treball que han fet els companys de la nostra secció sindical del grup de Treball sobre la Integració Banco CAM.

També ens lliuren el Pla de recol·locació PAPP, Punt d’Atencíó Personal i Professional.

Situació ERO Banco CAM: ens informen que a data de 31 de gener el nombre de treballadors afectats obligatòriament per l’ERO ha disminuït fins a 115 companys. La disminució s’ha produït fonamentalment per la no acceptació d’un trasllat i per les baixes voluntàries.

La seva intenció és continuar oferint trasllats al col·lectiu afectat per l’ERO i volen que el procés acabi a mitjans de març, amb un nombre de trasllats obligatoris reduït a la mínima expressió.

El treballador afectat que accepti un trasllat automàticament queda desafectat.

Per a treballadors que no estan afectats per l’ERO continua vigent la possibilitat de sol·licitar una baixa voluntària: en les condicions pactades de 35 dies + la prima amb un topall de 150.000 euros. Aquestes baixes, sempre que no siguin llocs de treball a amortitzar, disminueix la quantitat de treballadors afectats obligatòriament per l’ERO.

Els treballadors amb un contracte de relleu que se’ls ofereixi un trasllat, quan finalitzin el seu contracte se’ls garanteix un contracte indefinit.

Se sol·licita per part de tota la RLT una compensació a la totalitat de la plantilla, tant de grup Banc Sabadell com de Banco CAM, per l’esforç que ha fet durant la integració de les dues entitats.

Us continuarem informant.

Febrer de 2013

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més