Archivado en Comunicats, socio economic
L'ÀNIMA DE BMN
Secció Sindical Estatal Grup BMN
A ningú se li escapa que el model de les caixes d'estalvis era una eina essencial d'inclusió financera a àmplies capes de la població i ...
A ningú se li escapa que el model de les caixes d'estalvis era una eina essencial d'inclusió financera a àmplies capes de la població i territoris que despertaven menor interès en els bancs tradicionals.
Els processos de concentració i reestructuració que es van dur a terme han ocasionat també la reducció, quan no desaparició, de l'Obra Social de les caixes d'estalvis, que va arribar a superar els 2.000 milions d'euros anuals, amb el consegüent deteriorament de l'activitat assistencial, que no està sent reemplaçada per actuacions públiques, més encara en l'entorn actual de retallades i ajustaments pressupostaris.
El context actual ha de ser decisiu per canviar les prioritats de l'acció social de les caixes; no pot obviar l'increment del nombre de persones en risc d'exclusió social i la disminució de prestacions derivades de l'Estat de Benestar.
Però ja no som quatre caixes, som un banc. Un banc que, segons podem llegir en la seva pàgina web, està compromès i és socialment responsable, de manera que no perd de vista a les persones i que vol ser capaç d'invertir i retornar més a la comunitat a la qual es deu.
Ningú pot preveure una catàstrofe, és cert, però sí que es pot decidir què fer per minimitzar les seves conseqüències més enllà de línies de finançament vinculades a explotacions agrícoles o ramaderes. Per desgràcia, les oportunitats per comprometre's veritablement amb les persones en el seu territori d'actuació no falten.
Però també cal mirar de portes en dins. Una empresa que aspira a ser socialment responsable no pot tolerar que s'imposi un model de recursos humans que ha perdut el respecte cap a la seva plantilla, en què els comandaments intermedis actuen com a capatassos d'altres èpoques més que com a veritables gestors d'un grup de persones. I és que el que falta son més líders i sobren gossos de presa.
Des d'aquí convidem a la direcció de BMN a assentar els pilars d'una veritable responsabilitat social present en tota l'organització i incorpori a tots els grups d'interès* en el seu desenvolupament.
* S'entén per "grups d'interès" aquelles entitats o individus als quals poden afectar de manera significativa les activitats, productes i / o serveis de l'organització i que les accions poden afectar, dins del que és raonable, a la capacitat de l'organització per desenvolupar amb èxit les seves estratègies i assolir els seus objectius.
Información ante alerta meteorológica
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Publicación en el BOCM del nuevo Convenio de Oficinas y Despachos 2025-26
Convenio Colectivo Estatal de Acción e Intervención Social
Convenio Colectivo Grandes Almacenes 2023-2026