Archivado en Comunicats, Ocupacio, socio economic

VOLEN ACABAR AMB EL SENTIT COMÚ

Respecte a les declaracions del Sr. Almunia només podem taxar-les d'irresponsables, i entenem que el millor que podria fer, si no sap mesurar les seves paraules, és dimitir. En un sector d'activitat on la base del negoci és la confiança, sembrar el pànic és imperdonable.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

Normalment tots els nostres comunicats solen ser educats i acurats amb el que diem. Avui pensem que val la pena deixar de ser-ho.

Segons el Sr. Almunia, s'està estudiant liquidar una entitat financera, i els diferents mitjans de premsa elucubren sobre quina pot ser “l'agraciada”, què ens havia tocat la loteria, deien!. Sembla que la Unió Europea demana aquest gest, pitjor encara, aquest escarment. No sabem que dóna més por, si el comentari del Sr. Almunia o el desmentit del Secretari d'Estat d'Economia Sr. Jiménez Latorre.

Nosaltres pensem que com a ciutadans i treballadors del sector ens mereixem saber la veritat. Tota la ciutadania té dret a saber la veritat. Com deia el Sr. Rajoy en l'oposició “la veritat, anomenar al pa, pa, i al vi, vi”. Per això creiem que el nostre Govern ha de deixar de vendre com a èxits el que realment són fracassos. Deixar de provocar a la resta de socis de la Unió, no minimitzar els problemes i explicar les contrapartides al RESCAT de la banca espanyola. Impedir que Europa li doni una coça... en el nostre cul.

Nosaltres som empleats i empleades de banca i sabem el que passa quan ens demanen un préstec. Sempre hi ha condicions i contrapartides.

Avui és un dia molt dur per a qualsevol persona que treballi en una entitat bancària, laboral i personalment. Ahir ens deien que milloràvem en passiu, que s'enfortia el compte de resultats i que havíem de millorar en productes, avui ens trobem amb què han sembrat el pànic i que serà difícil no només millorar en passiu i productes, sinó simplement retenir-los, i tot això amb la incertesa generada sobre els nostres llocs de treball.

Un canvi en el model, que fins avui ha conduït la reestructuració bancària, generarà un violent conflicte laboral.

A Espanya totes les reestructuracions bancàries després de la crisi dels vuitanta s'han realitzat mitjançant fusions i absorcions, pactant les condicions de reestructuració amb la representació legal dels treballadors. Aquest ha de ser el camí. El Govern i els Supervisors, és a dir el FROB han de garantir que així sigui.

Un canvi en aquesta dinàmica no serà gratuït, sigui el que sigui l'entitat afectada, generarà un  violent conflicte laboral, més desconfiança, pànic bancari i afectarà al conjunt del sector i del país.

Nosaltres hem demostrat, estem demostrant, i demostrarem en el futur - sinó acaben matant al sentit comú – la nostra professionalitat com a treballadors i treballadores i la nostra responsabilitat com a agents socials. Alguna cosa que, per desgràcia, no han demostrat els nostres responsables polítics i econòmics, tant a Espanya com en la Unió Europea.

Però ull! La sensatesa s'esgota, bé per desesperació, bé per extinció...  dels assenyat i assenyades.

SOM bancaris i bancàries, NO els banquers

Infórmate

Síguenos en Telegram