Archivado en Documentacion, Socio Economico

脪rgans de Govern

Intervenci贸 Assemblea any 2004

Volem explicar als consellers i conselleres l聮abstenci贸 del col聲lectiu dels representants dels treballadors al pressupost 2004 de l聮Obra Social.

Considerem, com la majoria de vost猫s, que l聮Obra Social 茅s el tret identitari principal d聮una caixa d聮estalvis i, per als treballadors, un orgull saber que una part dels beneficis de la nostra activitat reverteixen en la societat. En el context actual de creixement econ貌mic, creiem que 茅s vital acostar l聮Obra Social que desenvolupem a la societat i a les noves necessitats que es presenten.

A trav茅s del nostre representant al Consell, hem presentat dos informes, un sobre l聮Obra Social i l聮altre sobre la Banca 脠tica. Al primer, evidenciem la necessitat de donar un gir a l聮activitat de l聮Obra Social en el sentit de tra莽ar un nou pla estrat猫gic que destini els recursos d聮una forma adequada a les demandes de la societat del segle XXI.

Dins les limitacions d聮aquesta intervenci贸 i a la vegada reconeixent els canvis que s聮estan incorporant, com l聮increment de la despesa de l聮脿rea assistencial, la reorientaci贸 dels Premis Gent Gran i els nous Premis Immigraci贸, creiem que s聮han d聮explorar nous camins:

- Cal donar contingut a una Obra Social pr貌pia, amb uns punts de refer猫ncia clars. En definitiva, una activitat decidida que sigui reconeguda per la seva contribuci贸 i comprom铆s en un determinat espai;

- Cal insistir en la coordinaci贸 amb les Obres Socials d聮altres caixes d聮estalvis per sumar recursos i donar resposta a necessitats intenses de la poblaci贸: habitatge, cura de gent gran, etc.

La Banca 猫tica 茅s una 脿rea d聮actuaci贸 que estan incorporant les entitats financeres i que t茅 com a finalitat b脿sica promoure econ貌micament els col聲lectius socials m茅s desafavorits i tamb茅 donar resposta a la demanda d聮un sector creixent de la poblaci贸 que vol fer inversions en productes 猫tics i solidaris.

L聮informe que el nostre representant va presentar al Consell aprofitava l聮experi猫ncia del patrocini per part de la Fundaci贸 Caixa Sabadell a l聮Institut Persona, Empresa i Societat d聮Esade i es concretava en una proposta per comercialitzar fons d聮inversi贸 猫tics. Igualment, tamb茅 es va proposar crear una l铆nia de microcr猫dits dirigits a persones amb dificultats per accedir a finan莽ament.

Volem aprofitar l聮oportunitat que se聮ns ofereix per preguntar al Consell sobre l聮evoluci贸 d聮aquestes dues propostes de l聮obra social i de la banca 猫tica.